3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) hétfőn nulla órától folytatja a február elsején megkezdett, azóta többször felfüggesztett, határozatlan időre meghirdetett vasutassztrájkot - jelentette be Gaskó István, a VDSZSZ elnöke vasárnap sajtótájékoztatón. A MÁV szerint az akció ideje alatt a vonatok közlekedése kiszámíthatatlan lesz.

Gaskóék ismét akcióba lépnek (MTI)

A hétfői sztrájk elkerülése érdekében vasárnap 17 órától a szakszervezet és a MÁV Zrt. még egyeztet egymással.

Gaskó István szerint követeléseik reálisak és teljesíthetők, ezzel szemben a MÁV Zrt. továbbra is a "nincs alku" álláspontot képviseli. A VDSZSZ azt követeli, hogy - a megajánlott 6,9 százalék felett - tíz százalékos többletbéremelésben részesüljenek a kiszervezett MÁV-társaságok munkavállalói, a MÁV Cargo privatizációs bevételéből pedig valamennyi vasutas kapjon 250 ezer forintot. Időközben mindez kiegészült azzal az igénnyel, hogy a korábban bezárásra szánt 38 vasúti szárnyvonalon maradjon meg a személyszállítás, valamint a pénzügyminiszter által bejelentett további inflációnövekedést a munkáltató 1,1 százalékos béremeléssel kompenzálja.

Gaskó István követeléseik realitásának alátámasztására elmondta, hogy január 15-én a MÁV-START Zrt.-nél már megállapodtak volna, de ezt a tulajdonos nem hagyta jóvá.  A VDSZSZ elnöke megismételte, hogy a MÁV Cargo privatizációs bevételéből való részesedésre a vasutasok ígéretet kaptak 2005-ben Kóka János akkori gazdasági és közlekedési minisztertől. Utalt arra, hogy a MÁV Cargo privatizációjából a vártnál több, 102,5 milliárd forint bevétele lesz a MÁV Zrt.-nek. A szakszervezeti követelés teljesítése kilencmilliárd forintot tenne ki.

Megjegyezte, hogy információjuk szerint további kiszervezéseket tervez a MÁV menedzsmentje. Ha a mostani követelés nem teljesül, akkor azokat nehezíteni fogják.

A VDSZSZ elnöke elmondta, hogy a sztrájk idején nyújtandó még elégséges szolgáltatásról sincs megállapodás. A szakszervezet az 1995-ben, az akkori menedzsmenttel megkötött egyezség alapján kíván megállapodni a mostani munkabeszüntetés idejére is. Gaskó szerint a vasutas társadalom "politikai büntetés" alatt áll, többek között azért, mert kiállt az egészségügyi törvénnyel szemben.

Úgy véli: véletlen egybeesés, hogy az újabb vasutassztrájk a meghirdetett BKV-sztrájkkal egy időben lesz. A vasutasok szolidárisak a BKV-sok akciójával. Szerinte a két sztrájk egybeesése megbéníthatja az ország, a főváros közlekedését. Halasi Zoltán, a VDSZSZ vezető ügyvivője hozzátette: a stratégiai munkakörökben a munkabeszüntetés támogatottsága magas.

A MÁV közleménye szerint a sztrájk miatt a vonatok közlekedése várhatóan kiszámíthatatlan lesz, kényszerű késésekre, járat-kimaradásokra, útvonal-rövidülésekre kell számítani. A menetrendszerű közlekedést a vasúttársaság nem tudja garantálni.   

Az aktuális közlekedési helyzetről az utasok a cég internetes honlapján (www.mav.hu), telefonon pedig a MÁVDIREKT információs központban (06-40-49-49-49) kaphatnak  tájékoztatást.   

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!