Gaskó elmondta: továbbra is követelik, hogy minden vasutas kapjon 250 ezer forintot a MÁV Cargo privatizációs bevételéből, ami a 102,5 milliárd forinton belül nyolcmilliárd forintot tenne ki, illetve visszamenőleg tíz százalék kiszervezési pótlékért harcolnak a MÁV-ból kikerült leányvállalatok dolgozóinak.
A MÁV-társaságok korábban több alkalommal is kijelentették, hogy a VDSZSZ követelései jogszerűtlennek és közgazdaságilag megalapozatlanok.
A VDSZSZ december 10-én vonalanként napi egy pár, illetve Budapest térségében összesen 20 pár vonatot ajánlott elégséges szolgáltatásként. A MÁV szerint az elégséges szolgáltatás azt jelenti, hogy a munkába- majd pedig a haza jutást biztosítani, amihez kevés a vonalankénti egy pár vonat.
Bárány Balázs Péter, a VDSZSZ alelnöke pénteken arról tájékoztatta az MTI-t, hogy a MÁV negyvenezer forintos fizetést helyezett kilátásba azoknak a mátészalkai vasútállomáson dolgozó munkavállalóknak, akik nem vesznek részt a sztrájkban.
A munkáltató etikátlan eljárása minden jogszabállyal ellentétes, ezért még annak terjesztését is határozottan visszautasítjuk - olvasható a szakszervezet közleményében.
A vasúti dolgozók érdekképviselői nem tartják megfelelőnek a december 14-én életbe lépő új menetrendet sem, mivel az szerintük ellehetetleníti a személyszállítást, ezért kérik a felfüggesztését mindaddig, amíg jobb nem készül helyette.