A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság negyedévente rendszeresen elemzi a tévékben, rádiókban újonnan, első alkalommal megjelentett reklámok jellemzőit. A legfrissebb, 2012 harmadik negyedévét vizsgáló jelentést legutóbbi ülésén fogadta el a Médiatanács.
A jelentésből a Médiatanács-blog kiemelte a 10 legérdekesebb tényt.
- A vizsgált negyedévben 2072 új reklámszpotot adtak közre: 904 tévéset és 1168 rádiósat.
- A felnőtteknek szóló tévéreklámok között nagyobb mértékben használják az animációt (71%), mint a gyermekeket célzó hirdetésekben (55%).
- Egy elszánt és csatornákat váltogatni kész rádiózó akár 51 új reklámot is hallhatott egy nap alatt.
- Kevés a kifejezetten a gyerekeket célzó új tévéreklám, és még ez az arány is csökken: 2012. első három negyedévében rendre 2,7 százalék, 1,4 százalék, illetve 1,2 százalék. Közel felük azonban egészségtelen terméket népszerűsít.
- A hazai termékek reklámmegjelenéseinek aránya folyamatosan nőtt: 2012. első három negyedévében rendre 3,3 százalék, 3,5 százalék, illetve 3,8 százalék.
- Folytatódott a közszolgálati televíziók erősödése: 2012. első három negyedévében rendre 16,5 százalék, 23,2 százalék, illetve 23,8 százalék (az RTL Klub és a TV2 eredményei 21-23 százalék között mozogtak).
- Az új reklámok feltűnésére leginkább hétfő reggel 6 és 8 óra között számíthatunk.
- Ha garantált nyereményt ígérő friss reklámról szeretnénk értesülni, érdemesebb rádiózni, mint tévézni.
- Az új hirdetések 8 százalékában jelent meg valamilyen közismert személy, leginkább Kabos Gyula vagy a Dumaszínház képviselői, de ha magyar termékről van szó, az arány már 40 százalék.
- A háztartási cikkek tévészpotjainak mindössze 7,5 százaléka szól kifejezetten a nőkhöz.
mfor.hu