3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Nem jutott előbbre a MÁV és a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) a sztrájkkövetelések ügyében folytatott hétfői tárgyaláson. A következő egyeztetésre szerdán 11 órakor kerül sor.

Újabb eredménytelen tárgyalás (MTI)

Gaskó István, a VDSZSZ elnöke a tárgyalást követően elmondta: arról még nem döntöttek, hogy a továbbiakban is alkalmazzák-e a sztrájkot mint nyomásgyakorló eszközt, akár a szerdai egyeztetés előtt, akár az után.

Változatlan álláspontok

A tárgyaláson a szakszervezet fenntartotta követeléseit: a munkabeszüntetésekben érintett három társaság (MÁV Zrt., MÁV Start Zrt., MÁV Gépészeti Zrt.) munkavállalói kapjanak fejenként nettó 250 ezer forintot a Máv Cargo privatizációs bevételéből, illetve - az idei évre már megajánlott 6,9 százalék felett - további tíz százalékos, azaz összesen 16,9 százalékos bérfejlesztést kér a kiszervezett MÁV-társaságok (MÁV Start Zrt., MÁV-Trakció Zrt., MÁV Gépészet Zrt.) dolgozóinak. A MÁV szintén nem tett kompromisszumos javaslatot, adta hírül az MTI.

Az elégséges szolgáltatás kérdésében a VDSZSZ vállalta volna, hogy a sztrájk ideje alatt a teljes teherforgalom közlekedhessen, de ez az ajánlat nem volt elegendő a megegyezéshez.

A vonatok kétharmada a sztrájk idején is járt

Mint ismert, a VDSZSZ hétfőn reggel kilenc órakor határozatlan időre ismét felfüggesztette a hétfőn nulla órakor újrakezdett sztrájkot. Az akciót a szakszervezet a nyomásgyakorlás eszközének, a MÁV zavarkeltésnek nevezte. A hétfői munkabeszüntetés teljes ideje alatt a közlekedésre kijelölt 964 személyvonatból 648 közlekedett, ami 67 százalékos aránynak felel meg. Ez lényegesen jobb arány, mint a korábbi sztrájkok idején.

Ami a munkabeszüntetésben részt vevők számát illeti, hétfőn nulla és hat óra között a MÁV Zrt.  pályavasút részlegén az 1.734 megjelent forgalmi dolgozó közül 81 sztrájkolt, 1.653 dolgozott. A nappali műszakban a munkabeszüntetés kilenc órai felfüggesztéséig a 2.745 szolgálatba jelentkező dolgozó közül 73 vasutas sztrájkolt, 2.672  felvette a munkát, legalábbis a cég adatai szerint.

A MÁV Startnál az 1.161 jegy-, illetve kocsivizsgáló közül nulla és hat óra között 288-an sztrájkoltak, 844-en dolgoztak. A nappali műszakban az akció felfüggesztéséig 1.968 jegyvizsgáló és kocsivizsgáló közül 333-an nem vették fel a munkát, 1.635-en dolgoztak.

A fenti számok alapján a vasúttársaság sikertelennek ítélte a VDSZSZ hétfői munkabeszüntetését. Gelencsér László, a szakszervezet vezető ügyvivője az MTI-nek ezzel kapcsolatban úgy fogalmazott, hogy országszerte változó intenzitással folyt a sztrájk.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!