3p

Az mfor.hu a hazai vállalatok vezetőit megszólaltató sorozatában ezúttal a Szentkirályi Ásványvíz, a Demko Feder, a Freesoft és az AAM első embereit kérdezte a fiatal menedzser generációról, a vállalatok nemzetközivé válásáról és a hazai médiapiac helyzetéről.

Elvérezhet egy-két lap a túltelített piacon

- Magyarország szinte minden évben világra hoz és még csíráiban halálra ítél egy lapot, pár hete például a Reggel szűnt meg. Ön szerint van-e lefedetlen terület a hazai médiapicon? Milyen jellegű, most még nem létező lapot, portált, tévéadót "venne szívesen kézbe"?

Balogh Levente:

- A kínálat igen bőséges a hazai lapok piacán, minden típusú termék megtalálható. Létjogosultsága olyan kiadványnak lenne esetleg, amely a világ eseményeiről több tájékoztatást ad az eddig megszokottnál, ugyanis ma már nemcsak a hazai, de az európai eseményekben is fontos tájékozottnak lenni. Amit még hiányolok, az a különböző iparágon belüli szakosodott lapok jelenléte. A brit példára nálunk is létre lehetne hozni az alkoholmentes italok, alapvető élelmiszerek szakújságait, amely az adott ágazat eseményeit dolgozná fel, kitérve például az iparági kiállításokra és a csomagolási újdonságokra is.

Demeter Tamás:

- A médiapiaci termékek bődületes kínálatában egy frissen induló újság vagy televízió nem számíthat arra, hogy azonnal több tízezres tömeget ér el. A bőséges felhozatal további szaporítása mögött olyan érdekek állhatnak, amelyek előttem nem világosak. Inkább az lenne a kérdés, hogy a médiát formálók felelőssége sokkal nagyobb, mint amennyit ők magukra vállalnak. Kevés az ésszerű, pozitív hír, a színvonalas termék, ami a tudást gyarapítja, vagy egyszerűen jó érzéssel tölti el az embert. Jelentős része a felhozatalnak torzít és hiteltelen.

Emiatt be kell vallanom, nem szakad meg a szívem, ha egy újabb feltörekvő lap elvérzik a túltelített piacon. Általában a két nagy napilapot szoktam olvasni, illetve a szakújságokat, ami számomra tájékoztatást ad a fontos történésekről.

Kornai Gábor:

Nem tudok a kérdésre érdemben válaszolni: a keletkező és megszűnő lapokat nem ismerem. Saját információszerzési "rendszerem" már régen kialakult, abban kevés és lassú a változás: a rendszerváltozás óta eltelt időben kevesebb, mint tíz lapot cseréltem ki a portfóliómban. A folyóiratok, magazinok garmadáját kínáló gondolák előtt csak az jut eszembe, hogy vajon ki olvas ennyifélét ugyanarról?

Hiányolom az igazi, független újságírást - ez azonban a meglévő lapokban is hiányzik: a magyar média rettentő módon függ a hírdetőktől és a politikától. Igen rossz véleménnyel vagyok az újságírás általános szakmai színvonaláról. Sok cikket elnagyoltnak, felületesnek és szenzációhajhásznak érzek. Fájóan hiányzik a magasszínvonalú külpolitikai újságírás. Úgy élem meg néha, hogy a sorok között sokkal többet kaptam húsz évvel ezelőtt, mint a sorokban ma.

Szerintem nincs igazi "niche", amit valaki már ne fedezett volna fel, legyen szó akár tévécsatornáról, portálról vagy magazinról. Emiatt nem is tudok felelni arra kérdésre, milyen, most nem létező dologra lennék még kíváncsi. Inkább azzal küzdök, mikor nézzem meg a jelenleg létező médiumokat.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!