2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Felfüggeszti az osztalékok és a részvényopciók kifizetését a francia PSA Peugeot Citroen autóipari konszern a szerdán bejelentett, három évre szóló állami garanciavállalás idejére. A munkahelyek megtartására azonban nem tett ígéretet a vállalat.

Annak ellenére, hogy a francia állam nem részvényese a legnagyobb francia autógyárnak, Jean-Marc Ayrault miniszterelnök szerdán azt közölte: a kormány 7 milliárd eurós kötvénykibocsátással három évre támogatást nyújt a csoport bankjának, a BPF-nek, amely finanszírozási gondokkal küzd.

A Peugeot bankja a csoport gépkocsijait forgalmazó szalonoknak és vásárlóknak nyújt hiteleket.

A kormány 7 milliárd eurós garanciavállalásával az autógyár levegővételhez jutott. A kabinet azonban feltételekhez kötötte vállalását: az autógyár felügyeleti tanácsában ezentúl a kormány és a szakszervezetek egy-egy képviselője is helyet kap. A miniszterelnök azt is kérte a csoporttól, hogy függessze fel az osztalékok és a részvényopciók kifizetését a garancia idejére, amire írásban vállalt kötelezettséget a PSA.

Az állam szokatlan beavatkozása egy száz százalékig magántulajdonban lévő cég működésébe megrázta a párizsi tőzsdét: a PSA részvényeinek árfolyama néhány óra alatt több mint 7 százalékot esett, és 1986 óta a legalacsonyabb szintre süllyedt.

A kormány azt is kérte az autógyártól, amely Franciaországban 8 ezer munkahely megszüntetését tervezi, hogy gondolja át aulnay-i gyárának bezárási tervét az állások megtartása érdekében. A Peugeot azonban erről nem nyilatkozott, és jelezte, hogy előbb a szakszervezetekkel folytatja le a szociális párbeszédet. A vezetőség csütörtökön ül először asztalhoz a szakszervezetek és a kormány képviselőivel a gyárbezárási tervek megvitatására.

Philippe Varin, a Peugeot elnöke délelőtti sajtótájékoztatóján már azt mondta, hogy a kormány által a garanciavállalásért cserébe kért feltételek nem kérdőjelezik meg a gyárbezárási terveket. A vállalatvezető elmondta azt is, hogy az egész cég átszervezés alatt áll. Megerősítette továbbá, hogy egy európai vegyesvállalat tervén dolgozik a General Motors és a PSA Peugeot Citroen.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!