3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Úgy tűnik, az RTL-csoport számára fontosabb az RTL II és Való Világ sikere, mint a TV2 minden áron való legyűrése. Míg ugyanis igyekeznek mindent bevetni, hogy minél nagyobb érdeklődést generáljanak a valóságshownak, addig a hétvége mindkét estéjén a második számú kereskedelmi tévé közönségaránya volt magasabb.

Az első hetét tekintve hullámzó számokat hozott a sajtóban nagyon sokat szereplő Való Világ. A program gyakorlatilag minden rezdülése címlapot ér a bulvársajtóban, ahogy az érdekesebb szereplők magánéletébe is elkezdtek beletúrni. A médiafigyelem és a fokozatosan, de erősen adagolt szexualitás megtette eddig a hatását. A VV6 ugyanis a kereskedelmi célcsoportban stabilan 10 százalék felett teljesített. Igaz, az első adás 16 százalék feletti közönségarányához képest a hétköznapi műsorok nézettsége alacsonyabb volt. Másrészről azt is érdemes figyelembe venni, hogy az RTL II lefedettsége viszonylag alacsony, hiszen alig haladja meg az ötven százalékot.

Minden bizonnyal az RTL egyik szándéka éppen az volt a programmal, hogy minél több kábelszolgáltató vegye fel a kínálatába, hiszen az a médiacsoportnak automatikusan bevételt jelent az előfizetések jóvoltából. A nézettség és az érdeklődés feltornázása pedig folyik, így borítékolható, hogy a VV6-ot nem látók egy része próbál a szolgáltatójánál lobbizni az RTL II-ért. A piacvezető médiavállalat emellett – várhatóan az - online közönségét is jócskán fel fogja húzni, hiszen az oldalukon az interneten keresztül is követhető a villalakók élete.


Más kérdés, hogy a TV2 sem ölbe tett kézzel várja a jó szerencséjét. Az első napok útkeresését követően úgy tűnik, kezd magára találni a Magánnyomozók, ez pedig az ősszel is sikeres Édes élet körüli érdeklődést is erősíti. Így a hétköznapokon ugyan még mindig tetemes előnye van az RTL-nek, de valami halvány reménysugár kezd kibontakozni a TV2 számára. A jó szériát olyan módon is igyekeznek kihasználni, hogy bevetik a Zámbó családot, akik ezen a héten az Édes élet szereplőgárdáját bővítik.

Bár eddig nem volt jellemző, hogy már az év elején kommunikáljanak az őszi műsorrendről, a TV2 mégis ilyen programokat szellőztetett meg. Az már korábban ismertté vált, hogy Nagy Duett február 9-én indul Liptai Claudia és Tilla műsorvezetésével és a megszokott zsűrivel. Az sem újdonság, hogy, hogy a 2013 tavaszán váratlan sikert hozó Az ének iskolája szintén folytatódik, bár a csatorna hétfői bejelentéséből az nem derült ki, hogy mikor fogják műsorra tűzni az énekversenyt. Egyelőre az valószínűsíthető, hogy csak az ősszel kerül erre sor.

A 3. héten a csatornák versenye ha nem is vált szorossá, de legalább már nem teljesen egyhangú, két estét (19-23 óra) a kereskedelmi célcsoportban (18-49 évesek) ugyanis a TV2 nyert, míg ötöt az RTL. Ennek megfelelően a piacvezető 19,8 százalékos közönségarányt ért el, míg a második számú csatorna 15,1-t. százalékra nőtt. Ellépett a középmezőnytől a F+ (6,4% SHR), és az azt szorosan követő Cool (6,1 8% SHR). A jelenlegi kézilabda EB miatt növekvő érdeklődés a köztévében is jelentkezik, az M1 ennek köszönhetően 4,4 százalékos közönségarányt tudott felmutatni. A sor végére ezúttal a Viasat 3 került (3,8% SHR).

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!