Igaz, a forgalom tavalyi fellendülése mögött két európai uniós határozat áll, amely előre hozott vásárlásokat gerjesztett. Május óta a 3,5 tonna feletti össztömegű tehergépkocsikat csak a korábbinál jóval nehezebben manipulálható digitális tachográffal lehet üzembe helyezni, október elseje óta pedig már nem helyezhető forgalomba haszonjármű Euro 3-as motorral. Minthogy azonban az Euro 4-es motor mintegy hatezer euróval drágább az Euro 3-asnál, érthető, hogy mindkét előírás-változást nagymértékű felvásárlás előzte meg.
A piac két meghatározó szereplőjétől, a MAN- és a Scania-képviselet szerint Európában egyszerűen nincs elegendő jármű a megnövekedett szállítási igény kiszolgálására. Különösen a kelet-európai piacok fuvarozási igénye nőtt, miközben senki sem számított arra, hogy Európában ilyen mértékben emelkedik a szállítási igény. Több importőr úgy tájékoztatta a Világgazdaságot, hogy kontinensünkön a különféle márkák piaci részesedését ebben az évben az üzemek termelőkapacitása határozza majd meg, amelyet a jelek szerint növelni kell a gyártóknak.