A járművek 15-20 kilométer/órás sebességig tisztán elektromos meghajtással közlekednek, ennek köszönhetően a végállomásról, megállókból történő indulás zajtalanná és füstmentessé válik. A dízelmotor csak eztán indul be, hogy segítsen a busz hajtásában. Megállóba álláskor, illetve várakozáskor a dízelmotor leáll, ekkor minden kiegészítő berendezés a megtermelt, illetve fékezéskor visszatermelt elektromossággal működik tovább. A hibrid technológia a gyártói adatok szerint akár 37 százalékkal kevesebb üzemanyag-felhasználást tesz lehetővé a csak dízelüzemű buszokhoz képest.
A BKK a havonta megtett kilométerek alapján fogja fizetni a szolgáltatási díjat. A közszolgáltatási szerződés 8 éves időtartamra + 2 éves opcióra szól. A T&J Busz Projekt Kft. magyar magánszemélyek tulajdonában álló, 2006-ban alapított vállalkozás. A cég 2008-ban közbeszerzési eljárás útján nyerte el a VOLÁNBUSZ Zrt. Gödöllő térségében történő személyszállítási szolgáltatásokra kiírt alvállalkozói tenderét. Jelenleg is a VOLÁNBUSZ Zrt. alvállalkozójaként folytatnak elővárosi és helyközi autóbuszos szolgáltatást Pest megyében, Gödöllő térségében mintegy 100 autóbusszal, amelyek 85 százaléka 2008-ban újonnan, a többi használtan beszerzett autóbusz.
mfor.hu