2p

Szakértők véleménye szerint az elektronikus kiskereskedelem a jövőben egyre jobban elszakad a PC-alapú internettől. Ennek megfelelőn a marketingeseknek is több csatornán, más-más formában kell eljuttatni üzenetüket a vásárlókhoz.

Mobil telefon - Nagy ígéret, szegényes valóság

A mobil telefon szédítő karrierje során máris messze túljutott a hordozható telefon funkción. A szinkron hangátvitel mellett az aszinkron beszéd- és szövegátvitel, valamint a helyfüggő üzenetek kínálnak további lehetőségeket.

A mobil telefon, mint kereskedelmi csatorna lehetőségeit ugyanakkor erősen behatárolja a kis méretű, korlátozott adatmennyiséget kiírni képes kijelző, a nehézkes adatbevitel és a mobil internetezéskor jelentkező hosszú válaszidő.

A mobil telefon a felhasználó egyszerű, egyértelmű azonosíthatósága miatt kiválóan alkalmas viszont kisösszegű , automatikus kifizetések (italautomata, parkolóóra, vasútjegy) lebonyolítására.

A WAP bevezetése kapcsán a Gartner számos országban vizsgálta a mobil hirdetések lehetséges fogadtatását. Míg a legtöbb megkérdezett elkerülhetetlennek tartotta ezek felbukkanását, a többség egyetértett abban, hogy a mobil hirdetéseket csak mértékkel, személyre szabhatóan, az érintettek beleegyezését kérve (opt-in) szabad alkalmazni.

Miközben a mobil marketing lehetősége technikailag adott, széleskörű elterjedése az
m-commerce általánossá válása után várható. A leggyorsabb áttörés a micropayment területén valószínű. (A micropayment természetesen csak akkor működhet, ha a tranzakciós díj nem haladja meg a vásárlás költségét.)
A mobil marketing sikerének is feltétele a személyiségi jogok sérthetetlenségének garantálása. Ezen felül a kereskedőknek olyan plusz szolgáltatásokat kell nyújtaniuk, amelyek a vásárlók számára kellőképpen vonzóvá teszik a mobiltelefonnal való vásárlást.

A hibrid marketing és eladás egyaránt figyelembe veszi az egyes platformok erősségeit és gyengeségeit. A marketingesek ahelyett, hogy egyetlen platformot választanák termékük, szolgáltatásuk számára, a hibrid megoldást alkalmazva valamennyi platform erős pontjaira építhetnek.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!