2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Híd helyett egy 17,6 kilométeres alagút köti majd össze 2020-tól Hamburgot Koppenhágával, az 5,1 milliárd eurós óriásprojekt kivitelezése ebben a formában kapott szabad utat a finanszírozó Dániában.

Az alagútterv jóváhagyásával kapcsolatban a dán közlekedési miniszter elmondta, mindenekelőtt a hajózás biztonsága érdekében döntöttek emellett. A dán parlament közlekedési bizottsága gazdasági okokból is a föld alatti megoldást részesítette előnyben: egy alagút megépítése az hazai építő- és építőanyag-iparnak, csakúgy, mint a németnek és szomszédos lengyelnek is, több bevételt ígér, mint a sok távol-keleti acélterméket igénylő hídépítés.

Ugyanakkor az alagút költség oldalról is kedvezőbb kicsit: míg a híd az előzetes számítások szerint 5,2 milliárd euróba kerülne, az alagút 5,1 milliárdból kihozható.

Dánia egyedül döntött az összeköttetés formájáról, hiszen egyedül is állja a teljes számlát, teljesen önkéntesen. Németországra csupán a Puttgarden és Lübeck közti összeköttetés finanszírozása jut. Itt az autópálya-szakasz, illetve a vasút kiépítésének költségeit 800 millió euróra becslik, de ennek akár kétszerese is lehet.

Dániában jól megalapozott párbeszéddel készítik elő a projektet, így kiterjedt környezetvédői tiltakozásra dán részről nem is kell számítaniuk a politikusoknak.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!