3p

Bár elengedhetetlen a jó teljesítmény, a szponzorok, támogatók szemet hunynak sportolóink egy-egy rossz szereplése fölött. Példa erre Szávay Ágnes, aki az Austral Open teniszversenyen a vártnál jóval gyengébb eredményt tudott felmutatni. Mfor.hu háttér.

Számíthat a támogatókra

Bár Szávay Ágnes az Austral Openen egyéniben és párosban sem tudott jó helyezést elérni, a támogatók többségének eszébe sem jut, hogy ez alapján döntsön a további együttműködésről.

"Nem csak az eredményt nézzük, amikor egy-egy sportoló támogatásáról döntünk" - közölte az mfor.hu-val Tóth A. Péter, a T-Mobile szponzorációs osztályának a vezetője. Hozzátette: az illető személyisége legalább annyira érdekes, illetve, hogy tudják-e használni a kommunikációjukban.

Szávay Ágnes hiteles képviselője azoknak az értékeknek, amelyek nekünk is fontosak, hangsúlyozta Tóth A. Péter. "Egy aranyos, közvetlen személyiségről van szó, akivel könnyen elérhetjük a számunkra fontos közösségeket. Szávay blogot ír, aktív mobilhasználó, internetezik és szívesen vesz részt különböző eseményeken - ezek mind döntő tényezők voltak a kommunikációs partnerség létrehozásakor, amelyet a teniszezővel kötöttünk."

A jó természet és az eredményesség is kell

Szávay népszerűségét az is mutatja, hogy amikor a T-Mobile néhány éve szavazást indított hónap sportolója címmel, fiatal reménységként Ági lett az egyik hónap nyertese. Tóth A. Péter szerint ezt tehetsége mellett kedves természetének is köszönhette. A mobilkommunikációs cég több hasonló személyiségű hazai sportolót is "szárnya alá" vett, többek között Cseh Lászlót és Talmácsi Gábort.

A T-Mobile - amely több százmillió forintot költ évente sportszponzorációra - egyelőre egy éves szerződést kötött Szávayval, amely ez év végén jár le. Ennek oka, hogy a változó iparági környezetben - miközben a vállalat is átalakul - támogatások esetén a cég nem tervez hosszú távra. A szponzorációs vezető elmondta, hogy minden évben átgondolják, milyen irányban kell elmozdulniuk, mivel tudják elérni a lakossági egyéni előfizetőket. Hozzáfűzte, hogy tervezik a teniszezővel a további együttműködést.

Szávay Ágnes akkor került a legmagasabb piaci értékű sportolók mögé, amikor bekerült a US Open negyeddöntőjébe tavaly szeptemberben. Addig csak két vállalat állt mellé, a KÉSZ Kft. és a Gas de France. A remek szereplés után azonban jelentősen bővült szponzorainak száma, és ma már olyan nagy nevek támogatják, mint a Mol, a Wilson, a Fila és a Sony Ericsson.

Már fiatalon felkarolták Szávayt

A KÉSZ Kft. építőipari cég a 90-es években indított el indította az ifjú tehetségeket felkaroló, pályára segítő programot, ennek keretében kötött együttműködést Ágival és családjával, illetve korábbi menedzserével, Simon Jánossal.

"Akkor is támogatást nyújtottunk neki, amikor még kevesen hittek sikereiben és pályája elején állt" - hangsúlyozta Árvai István, a cég pr-igazgatója. Ebben a programban segítették a ma már sztárnak számító Lékó Pétert és Gyurta Dánielt is.

A cég koncepciója szerint az ifjúságra helyezi a hangsúlyt, közöttük keres új példaképeket. Mivel Szávay Ági pályára állt és profi versenyző lett, már nem találtak újabb motivációt, és idén már nem hosszabbították meg a szponzorációs szerződést. A társaság azonban ígérete szerint továbbra sem hagyja el a teniszt, és tervezi újabb tehetségek felkarolását. 

K. Z.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!