A Hídépítő Rt. múlt év végén jelentette be, hogy a vállalt 144 hét helyett csak 200 hét alatt tudja elkészíteni a Fővám téri megállót, mert a talaj más összetételű, mint amire számított, így lassabban és drágábban kell dolgoznia. Emiatt az állomás 2008 augusztusában nem tudná fogadni a fúrószerkezeteket.
A Népszabadság idén márciusban azt írta: akár a 4-es metró remélt uniós támogatására is kihatással lehet, ha a főváros kitart amellett, hogy mégis a Hídépítővel fejezteti be a több hónapos csúszásban lévő Fővám téri állomást. Ebben az esetben úgy kell módosítani a terveket, hogy az állomást nem bányászati módszerrel építik meg, ahogy eredetileg tervezték, hanem egy, a pesti oldalon kialakított mesterséges szigetről.
A lap meg nem nevezett kormányzati forrásokból úgy értesült, hogy Brüsszel aligha nézné jó szemmel a műszaki tartalom ilyen mértékű változtatását.
A Hídépítő Zrt. múlt évi árbevétele 112 milliárd forint volt, ebből a saját teljesítmény mintegy hetvenmilliárd forintot tett ki, a nettó eredmény pedig hárommilliárd forint volt - mondta az MTI kérdésére Fehér László vezérigazgató. Az idei évre 60-65 milliárd forint saját teljesítményű árbevétellel és fél-egy milliárd forint közti eredménnyel kalkulálnak.