A légitársaság azt kifogásolta, hogy amennyiben valaki a Google keresőjében a társaság által levédetett szavakra keres rá - ilyen például az Aadvantage, a társaság törzsutas programja -, akkor az American Airlines honlapját adja meg eredménynek a Google. Azonban a szponzorált linkek alatt számos versenytársat is megjelenít az internetes kereső.
A Google-nek egyébként bevételei legnagyobb része a szponzorált linkekből ered, írja a Time.
"Az internetes keresés remek dolog, azonban van egy kis problémánk az üzlet egy részével. A kifogásolt keresési eredmények megzavarhatják a fogyasztókat, és távol tarthatják őket az American Airlines honlapjától" - közölte Billy Sanez, a légitársaság szóvivője. Sanez szerint próbáltak megállapodni a Google-lel, mielőtt a pert indítványozták volna.
"Biztosak vagyunk abban, hogy védjegypolitikánk megfelelő egyensúlyt biztosít a védjegytulajdonosok érdeke és a fogyasztók választása között, és ezt már számos bírósági döntés is megerősítette" - közölte Jon Murchinson, a Google szóvivője.
Több mint két évvel ezelőtt a Geico biztosító kérdőjelezte meg a Google reklámozási gyakorlatát. Akkor szintén arra panaszkodtak, hogy amikor a Geico után keresnek az emberek, a szponzorált linkeknél számos egyéb biztosítótársaságot is megjelenít a keresőprogram. Akkor nem hoztak egyértelmű döntést, de más, hasonló jellegű pereket már nyert az Egyesült Államokban a Google, viszont vesztett is néhányat Franciaországban.