"Az idén új marketingstratégiával rukkol elő a Sziget Fesztivál" - mondta Durgó Lajos, a Sziget Kulturális Iroda marketing igazgatója. Eddigi ügynökségük, az Edison helyett ezúttal a Proud nyerte meg a Sziget kommunikációs tenderét. "Szerettük volna az eddigi kampányt megújítani. Az idén frissebb, fiatalosabb, kevésbé elmagyarázó, inkább absztrakt, meghökkentő kampányt akartunk" – indokolta a változást a marketing igazgató az mfor.hu-nak. A másik változás a tavalyi kommunikációhoz képest, hogy printben is megjelennek az imidzshirdetések, a televízióban viszont nem hirdetnek majd fellépőket.
Kisebb változások a szponzorációban
A szponzori lehetőségek még elvileg nyitottak, de a szerződések nagy részét már megkötötte a cég. Ebben is történt néhány változás. A két főszponzor az Arany Ászok, és az újonnan főszponzorrá avanzsált Pesti Est. A kiemelt támogatók nagyrészt megmaradtak ugyanazok, akik tavaly, kivéve a Mastercardot, mely az idén vált kiemelt szponzorrá, és a Converse, mely új támogatóként került a kiemeltek közé. A dohányipari kiemelt támogatók közt is történt változás: a British American Tobacco helyét a Philip Morris váltotta fel.
A Coca-Cola eddig is ugyanolyan mértékben támogatta a rendezvényt, most azonban új termékével, a Burn-nel is megjelenik. Visszalép ugyanakkor, és idén egyáltalán nem jelenik meg a Pöttyös, mely tavaly kiemelten támogatóként volt jelen az eseményen. Durgó Lajos szerint ennek oka a marketing büdzsé szűkítése, nem csak a Sziget, de a Gyereksziget támogatásáról is lemondott a cég. A média szektorban a Petőfi Rádió az új belépő.
A támogatásoknak több módja is van: a támogatásra fordított összeget vagy a Sziget által kitalált programhoz igazítják, úgymint például a Party Aréna vagy Világzenei nagyszínpad támogatása, vagy saját helyszínt és programot is lehet biztosítani.
A tavalyi tulajdonosváltozások ellenére a rendezvény költségvetése hozzávetőleg az idén is 2,5 milliárd forint lesz, a jegyárak nem változnak. "Egyedül az időtartam lesz rövidebb, az idén 5+1 napos lesz a Sziget. Ez egy, az eladási szerződésnél korábbi döntés eredménye, tehát nem annak következménye. A Sziget Kulturális Menedzser Iroda Kft. menedzsmentjében nem lesz változás, a társaságot az eddigiekhez hasonlóan Gerendai Károly és Takács Gábor irányítják majd" - mondta Marinka Csaba, kommunikációs vezető.
Rosszindulatú pletykák
Az új főtámogatóval, a Pesti Esttel történt megállapodást követően szárnyra kaptak pletykák, - miután ugyanaz a tulajdonosa a Pesti Estnek és a Szigetnek, - vajon nem arról van-e szó, hogy jobb híján ugrott be a programmagazin, mert nem tolongtak a jelentkezők a főtámogatói posztért. A szervezők azonban ezt cáfolták. Schindler Endre, a Pesti Est jelenlegi kereskedelmi és marketing igazgatója szerint, a megállapodás inkább régi pozíciójának köszönhető. Schindler évekig volt a Sziget marketing igazgatója, így nem meglepő, hogy erre az elhatározásra jutott, most, a Pesti Est élén. "A tulajdonosi összefonódás annyiban igaz, hogy a Pesti Estet tulajdonló EMG Médiacsoport és Vagyonkezelő Kft-t hetven százalékban tulajdonolja az Econet.hu Nyrt, mely egyben a Sziget Kulturális Szervezőiroda 26 százalékos tulajdonosa." Schindler Endre szerint ez a kisebbségi tulajdonlás nem befolyásolta azt, hogy két független céghez hasonlóan, üzleti alapon jöjjön létre a megállapodás. Igaz, a Pesti Est nem pénzzel, csak médiafelülettel fizet.
Nem lesz Pesti Est sátor
Az eddigi évek során a Pesti Est egy, a nevét viselő színpaddal, és kocsmával várta a látogatókat a Szigeten. Az idén kicsit átalakul a programmagazin szigeti megjelenése. "A Pesti Est sokféle információt szolgáltat, sokféle embernek. Az idén mind az információ-szolgáltató jelleg, mind a sokszínűség kerül majd előtérbe” - mondta az mfor.hu-nak Schindler Endre. „Semmi nem marad a régi megjelenési formákból, több helyszínen leszünk jelen, különbözőképpen, új koncepcióval. Nem szeretnénk, ha továbbra is csak az underground zenei stílushoz kötnék a nevünket. Ezúttal a régi és új generációhoz egyaránt szólunk."
Sziget kontra Pannon
A tavalyi esztendőben a Sziget és a Pannon között éleződött ki a helyzet, miután a telekomcég több éves kiemelt támogatás után 2007-ben kihátrált a Sziget mögül, és megkerülve őket jelent meg mégis a Szigeten, ezzel több mint százmillió forintot spórolva meg. A mobiltársaság rájött, hogy a szigethez, egy nem közterületnek számító, ám fővárosi tulajdonban lévő rész is tartozik, melyet közvetlenül is kibérelhet, a Sziget beleegyezése nélkül.
Erre a Sziget szervezői az alábbi szöveget tartalmazó molinót akasztotta ki a Pannon elé: "Szemben, az út túloldalán találhatók azok a cégek, akik ahelyett, hogy támogatásukkal hozzájárultak volna rendezvény költségeihez, a kiskapukat választották. Kedves közönségünk, ezen cégek reklámmegjelenését is az általatok fizetett jegyár fedezi".
A Pannon természetesen ezt méltatlannak találta, főleg, hogy évekig támogatta a rendezvényt több százmilliókkal. Információink szerint ilyen vita idén nem lesz, a Pannon ugyanis az idén semmiféle kitelepülést nem tervez, sem támogatás, sem e külön terület kibérlése formájában.
Gábor Fanni