Időközben már nyolcra nőtt azon pénzintézetek száma, amelyek esetében az "akár 45 napig kamatmentesen költhet" szlogenhez hasonló ügyben vizsgálódik a GVH, és a lista további közel húsz kereskedelmi (co-branded) banki partnerrel egészült ki.
Mint azt Mihálovics András, a hivatal sajtófőnöke elmondta: már az OTP-bírság után jelezték, hogy piactisztító jellegű vizsgálódásba kezdenek a hitelkártya-kibocsátóknál. Mihálovics szerint azt tapasztalták, hogy a hitelintézetek nem tettek érdemi lépéseket, ez magyarázza, hogy ma már jelentősen megnőtt azon bankok köre, amelyekkel szemben jelenleg versenyfelügyeleti eljárás van folyamatban.
Egyes vélemények szerint a GVH-nak ahelyett, hogy a banki hirdetések általános gyakorlatának üzen hadat, a szektor egészét felölelő vizsgálatot kellett volna indítania. Az egyik eljárás alá vont pénzintézet jogi képviselője úgy véli, maga a GVH sérti meg a versenysemlegesség elvét, illetve kelti rossz hírét bizonyos bankoknak azzal, hogy egyes pénzintézeteket nevesít a vizsgálatok kapcsán, míg másokat nem.
Magyarországon ugyanis valamennyi hitelkártya-kibocsátó hasonló - a nemzetközi gyakorlatban bevett, s itthon közel egy évtizede nem kifogásolt - hirdetési gyakorlatot folytat. Mihálovics András szerint az OTP elleni vizsgálat egy bejelentés alapján indult, a további vizsgálatokat hivatalból indítja a GVH, számol be a Napi Gazdaság.