A társaságnaknémet ProSiebenSat.1 médiavállalat hivatalosan bejelentette, hogy megvált magyarországi és romániai érdekeltségétől. A ProSiebenSat.1 cégcsoport december 23-án bejelentette, hogy 100 százalékos management buyout (MBO) révén magyar tulajdonosnak, a TV-HU1 Kft-nek és a TV-CEE1 Kft-nek adta el a TV2-t is üzemeltető MTM-SBS Zrt-t. Az országos kereskedelmi csatornát és a portfolióba tartozó három kábelcsatornát Simon Zsolt, a TV2 vezérigazgatója és Yvonne Dederick, gazdasági igazgató közösen vették meg. A TV2-t is működtető MTM-SBS Zrt. a tulajdonosváltás után a korábban meghatározott stratégia mentén folytatja tevékenységét.
A TV2-t is működtető MTM-SBS Zrt. a tulajdonosváltás után a korábban meghatározott stratégia mentén folytatja tevékenységét. Az immár magyar tulajdonba került MTM-SBS Zrt-t a ProsiebenSat.1 dekonszolidálja a cégcsoportból. Az eladás 100%-os management buyout révén történt, amely érinti a teljes csatornaportfoliót (TV2, SuperTV2, FEM3, PRO4) és a cégcsoport minden eszközét. A magyar vásárlás jogi ügyeit a Weil, Gotshal & Manges tranzakciós és finanszírozási csoportja, míg a pénzügyi tanácsadói feladatokat az Unicredit látta el. A ProSiebenSat.1 2010-ben az N24 német hírcsatorna kapcsán bonyolított le egy hasonlóan sikeres MBO-t, az N24-et nemrég adta el a menedzsment az Axel Springer kiadónak.
Az új tulajdonosok tapasztalt médiaszakembereknek számítanak a szakmában. Simon Zsolt 2010. október 25-től a TV2 vezérigazgatója. A tizenöt éves szakmai múlttal rendelkező topmenedzser korábban Magyarország egyik vezető médiaügynökségének, a MEC-nek ügyvezető igazgatói pozícióját töltötte be. Irányítása alatt indult el a MEC hálózaton belül elsőként a vállalat márkázott tartalmakkal és műsorkereskedelemmel foglalkozó divíziója, amely modellt azóta világszinten átvettek. Simon Zsolt 2006-tól a MEC Interaction kelet-közép európai vezetőjeként nemzetközi szinten is elismert szakembernek számít.
Yvonne Dederick 2011. február óta gazdasági igazgatóként felel a TV2 pénzügyi és számviteli osztályának, valamint a kontrolling és üzleti tervezési osztályának működéséért. A szakember több mint húsz éves gazdasági-pénzügyi vonalon szerzett szakmai ismeretekkel rendelkezik, több cégvásárlási folyamat koordinációjában vett részt az elmúlt években. 1993-ban az RJ Reynolds dohánygyár gazdasági igazgatójaként részt vett a cég magyarországi befektetéseinek tranzakciójában. Ezt követően a PepsiCo üzletfejlesztési és stratégiai igazgatójaként dolgozott. Széleskörű tapasztalata a médiaszektorra is kiterjed, a Sláger Rádió anyavállalatánál, az Emmis International-nél gazdasági igazgatóként egész Európáért felelt, emellett a Sláger Rádió felügyelő bizottsági tagja volt.
mfor.hu