A keddi megnyitó, amelyen Robert Fico kormányfő is részt vett, tulajdonképpen a harmadik avatóünnepség, mert hogy két kapunyitó már megelőzte, de mert korábban rendezetlenek voltak az építkezés engedélyezésével kapcsolatos eljárások, egyik sem minősült hivatalos megnyitónak.
A keddi avatóünnep is csak azért számít hivatalosnak, mert a múlt héten pénteken az építési hatóság kiadta az ideiglenes átadást engedélyező iratot, amely azért ideiglenes, mert máig rendezetlen az építési telek kisajátítása körül előállt tulajdonjogi problémák egy része.
Az egymilliárd eurós beruházás már üzemelő csarnokaiban 2007 folyamán százötvenezer gépkocsit gyártanak, ezek közül az év eleje óta már több mint 35 ezer készült el, a teljes felfutás után azonban ennek a kétszeresével, évi 300 ezer gépkocsival számolnak.
A 170 hektárnyi területen felépült autógyár háromezer embernek ad munkát. Lubomír Jahnátek gazdasági miniszter azt mondta, hogy a beruházás messzemenően felülmúlta a hozzá fűzött reményeket.
Tavaly a másik szlovákiai nagyberuházás, a PSA Peugeot Citroen nagyszombati (Trnava) gyárának megnyitásakor is hasonló helyzet állt elő: a gyárat szintén kétszer nyitották meg. Először az akkori kormányfő, Mikulás Dzurinda vágta át a szalagot, közvetlenül az előrehozott választásokat megelőző napon, majd ősszel a helyébe lépő Robert Fico avatta újra a nagyszombati gyárat.