A kelet-európai piacokat is az idén erős ostrom alá vevő Kofola cseh üdítőital eladásai az idei év első felében több mint 23 százalékkal 2,45 milliárd koronára nőttek. A kólaféleségekhez hasonló italból 1,35 milliárd koronáért adtak el Csehországban. Egyelőre azonban még a Coca-Cola mögött van hazai piacán.
A több mint 1300 embert foglalkoztató és 1993-ban indult Kofola csoport így is az egyik vezető kelet-európai üdítőital-gyártóvá emelkedett, Csehországon kívül javuló piaci pozíciói vannak Szlovákiában, Lengyelországban és Magyarországon is.
A vállalkozás a görög Samarasz család kezében van. A Kofola a.s. magyarországi leányvállalata, a Kofola Zrt. májusban kezdte bevezetni a magyar piacra saját termékét. Az újdonság egyharmaddal kevesebb cukrot és 14-féle természetes összetevőt tartalmaz amellett, hogy alacsonyabb a koffeintartalma az egyéb kólaízű termékeknél.
Részesedése Szlovákiában már elérte a 30 százalékot a kólák között, miközben - május eleji helyzet szerint - a Coca-Cola 18, míg a Pepsi 14,2 százalékot hasított ki magának. A Kofola csoport tavaly felvásárolta egyik cseh riválisát, a Klimót, majd egyesült a hármas számú lengyel üdítőitalgyártóval, a Hooppal.