A Nielsen felmérésében az áll, hogy az amerikai háztartások 41,1 százalékában, vagyis 45,7 millió amerikai otthonban van játékkonzol, míg 2004-ben ez a szám csak 38,6 millió volt, ami nagyjából 35 százalékot jelentett - írja az Adweek.com. Ugyanebben az időszakban a televíziós készülékkel ellátott háztartások száma csak 1,6 százalékkal nőtt, ami azt jelenti, hogy a videojátékoknak folyamatosan nő a népszerűsége mint a tévé szórakoztató funkciót betöltő kiegészítője.
"A videojáték konzolnak egyre fontosabbá válik a szerepe a szórakoztató műszaki cikkek között " - mondta Jeff Hermann, a Nielsen Wireless and Interactive Services helyettes elnöke.
A konzolok helyzetét felmérő jelentés a Nielsen National People Meter televíziókészülékekre vonatokozó adatait és a negyedévenként elkészített háztartási technológia felmérés számait is felhasználta. A Nielsen jelentése szerint egyre jelentősebb azok száma, akik konzolokkal játszanak. A felmérésben az áll, hogy azokban a háztartásoknak, ahol élnek könnyen elérhető fogyasztók, azaz 18 és 34 év közötti férfiak, a kétharmada felszerelt játékkonzollal. Ez a szám különösen fellendült akkor, amikor a Sony és a Nintendo elkezdte árusítani új konzoljait az ünnepek környékén.
A jelentés szerint az USA-ban 2006. szeptember 18. és december 31. között 93,8 millió személy használt videojáték konzolt legalább egyszer. Azoknak a száma pedig, akik átlagosan minden nap legalább egy percet töltöttek játékkal, 1,6 millió.