Amíg a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok értékben mért bolti forgalmából 12,8-ról 13,4 százalékra emelkedett a kereskedelmi márkák részaránya 2007 első felében a tavalyi év első hat hónapjához képest, addig a mutató az élelmiszereknél 17,8 százalékról 19,2-re nőtt.
Majdnem minden üzlettípusban emelkedett a láncok saját márkáinak részaránya. Ebből a szempontból kiemelkedő szerepet játszanak a diszkontok. Az ott értékesített élelmiszerekből 48, háztartási vegyiárukból és kozmetikumokból 47 százalék jutott a kereskedelmi márkákra forintban számolva. A növekedés mértéke 2007 első féléve és a tavalyi első félév között előbbinél 5, utóbbinál 3 százalékpont.
Némi csökkenést regisztrált a Nielsen a hipermarketeknél. Mindkét termékcsoportban 0,4 százalékponttal csökkent a kereskedelmi márkák részesedése; élelmiszernél 12,5 százalékra, vegyiárunál 6,2-re.