Lapunk Minőségi Újságírás díjat kapott 2020. júliusában


		
	

A régiós top háromban végzett a magyar csapat a Google online marketing világversenyén. A verseny keretén belül 200 dollárból kellett kihozni a csapatoknak a maximumot: azaz ebből a pénzből egy olyan online kampányt kellett létrehozni, mely a legtöbb látogatót hozza és a legtöbb vásárlást eredményezi a felfuttatásra kiválasztott honlapon. A Modern Üzleti Tudományok Főiskolájának csapata a befektetett kétszáz dollárból (kb. 30 000 Ft) egymillió forintos bevételt generált három hét alatt. Mfor.hu háttér.

Láthatónak kell lenni a Googleben

A világ egyik legnagyobb, diákoknak meghirdetett versenyén, a Google Online Marketing Challenge-en 47 ország 1650 csapata vett részt. Magyarországról körülbelül 150-200 csapat indult, mely már önmagában is meglepte a Google magyarországi képviselőjét, Pereszlegi Zoltánt. Ennek oka pedig az, hogy hazánkban még meglehetősen gyerekcipőben jár az online marketing használata.

A feladat

A csapatoknak egy száz fősnél kisebb céget kellett kiválasztaniuk, melynek honlapját szabadon szerkeszthetik, rendelkezik versenytársakkal, és szolgáltatásait sokan keresik. A magyar csapat választása a PCRent nevű vállalkozásra esett, mely számítógépek bérbeadásával, és használt gépek értékesítésével foglalkozik.

A csapat vezetője, Tóth László elmondta, elméleti tudás nélkül hozzá sem tudtak volna kezdeni a feladathoz, azonban a technikán kívül a kreativitás, és a gyakorlat is nagyon sokat számít. Ahhoz, hogy felfuttasson valaki egy honlapot több dolog is szükséges: egyrészt ismerni kell a Google Adwords működését, figyelni kell a versenytársak jelenlétét, és jól kell tudni hasznosítani a Google által visszajelzett eredményeket.

Ez fordítva működik, mint egy hagyományos kampány – mondta el az mfor.hu-nak Tóth László. A hagyományos kampányban előre megtervezi az ember, hogy mire mennyit költ, aztán várja az eredményt. A keresőmarketingben az eredmények alapján tervezzük meg a következő lépést, maximalizálva az információkat. A napi, vagy kampányvégi jelentések alapján kiszámoljuk, hogy mit kell változtatni a honlapon, vagy a kulcsszavakon, és mekkora licitet kell meghatározni ahhoz, hogy a legkisebb pénzből a legjobb találati helyeken jelenjünk meg. A pénz itt tényleg nem minden. „Véleményem szerint a stratégiai tervezés húsz százaléka a hirdetési szöveg és kulcsszó helyes megválasztása, negyven százalék a weboldal minősége, és szintén negyven százalék az eredmények megfelelő felhasználása.” – mondja Tóth László.

A MÜTF csapata:Seres Péter, Szabó Tamás, Tóth László, Vetési Anikó, Damjanovich Nebojsa, Pereszlegi Zoltán (Google.hu)
200 dollárból egymillió forint

A honlap a keresőmarketing használata következtében négyszeres látogatottságot ért el – meséli Tóth Zoltán, a PCrent ügyvezetője. "Egy hét alatt eladtuk az összes raktárkészletet, és három hét alatt akkora forgalom keletkezett, mint máskor egy év alatt." A Google-ben kedvező helyen megjelent találatok után öt perccel már érkeztek a megkeresések, és ez a fajta hirdetés bőven elég volt ahhoz, hogy behozza azt a forgalmat, amire szükségünk van. Nagyon jól mérhető, és rugalmas módszer. A befektetett kétszáz dollár (kb. 30 000 Ft) egymillió forintos bevételt hozott.

Az egyetlen hátránya, mely a rugalmasságból fakad, hogy amint lekerültek a hirdetések, megszűnt az érdeklődés. A keresőmarketinget tehát nem a brandépítők számára találták ki, inkább azok számára, akik az eladásukat akarják gyorsan, közvetlenül növelni.

Damjanovich Nebojsa szerint rengeteg még a szűz terület a keresőmarketing terén. Vannak iparágak, például a bankszektor, turizmus, stb., ahol már használják a keresőmarketinget, így ott már nem csak a kreativitás, de a pénz is sokat számít. Minél többen törekednek arra, hogy az első találatok között legyenek, annál drágább a licit alapú kattintás-ár, a már említett egyéb feltételeken kívül. Damjanovich szerint óriási lehetőségek rejlenek még a keresőmarketingben olyan területen, melyeket még nem fedeztek fel a vállalkozások.

Gábor Fanni

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára. Sok éves tapasztalattal a hátunk mögött elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szintet lépjünk és egy olyan lehetőséget kínáljunk Önöknek, amelynek segítségével egyes témakörök elismert szakértőinek - így többek között Bod Péter Ákos, Pogátsa Zoltán, Darvas Zsolt, László Csaba, Prinz Dániel vagy Szakonyi Péter - véleményeihez, mélyelemzéseihez, neves újságírók által készített egyedi tartalmakhoz jutnak hozzá. Ennek formája egy ELŐFIZETÉS, mely egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között klubtagságot, webinárumokon való részvételt, a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.

Előfizetőink naponta 4-6 unikális, máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá, cikkenként nagyjából 10 forintért, havonta és laponként 745 forintért.

Cikkeink túlnyomó többsége azonban továbbra is szabadon olvasható marad.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Jól jönne 1,5 millió forint?

 

A Bank360.hu és az Mfor kalkulátora alapján az alábbi induló törlesztőkre számíthatsz, ha 1,5 millió forintra van szükséged 60 hónapra: a Raiffeisen Bank személyi kölcsöne 30 372 forintos törlesztőrészlettel lehet a tiéd. Az Ersténél 32 831 forint, a Cetelemnél pedig 33 102 forint a törlesztőrészlet. Más kölcsönt keresel? Ezzel a kalkulátorral összehasonlíthatod a bankok ajánlatait.