2p

A KDNP szerint holdingosítani kell a MÁV-ot feladatfinanszírozással, korrekt közszolgálati szerződéssel - jelentette ki Molnár Béla, a párt országgyűlési képviselője szerdán Budapesten sajtótájékoztatón.

A politikus közölte: ezen túl ki kell dolgozni a térségi vasutak, a térségi közlekedési vállalatok struktúráját, működőképes rendszerét.

Az ellenzéki képviselő kiemelte: Magyarország egyik legfontosabb kitörési lehetősége lehetne az, ha közép-európai logisztikai központ lenne az áruszállításban és a személyszállításban.

Elmondta, hogy míg 1980-ban a vasút 280 millió utast szállított Magyarországon, addig ez a szám 2008-ra közel a felére, 146 millióra csökkent.

Az árufuvarozás 1980-ban 130 millió tonna volt, ugyanez 2008-ban 40 millió tonna - tette hozzá.

Molnár Béla szerint a kormányzati válságkezelés csak pénzügyi technikákat ismer, ugyanakkor a magyar gazdaság csak akkor lehet jó, ha működési feltételei adottak.

Felhívta a figyelmet arra, hogy az állam a MÁV-nak 2009-ben a pályaműködtetésre a közszolgáltatás költségvetéséből egyetlen fillért sem adott, így - szavai szerint - kivont a MÁV működéséből 40 milliárd forintot.

Kiemelte: mindemellett "vízfej" működik a MÁV-igazgatóságon, százával dolgoznak ott olyan emberek, akiknek nincs valós feladatuk.

Kérdésre válaszolva közölte: a MÁV-ban egyszerre van jelen a túlfinanszírozottság és az alulfinanszírozottság is.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!