A politikus közölte: ezen túl ki kell dolgozni a térségi vasutak, a térségi közlekedési vállalatok struktúráját, működőképes rendszerét.
Az ellenzéki képviselő kiemelte: Magyarország egyik legfontosabb kitörési lehetősége lehetne az, ha közép-európai logisztikai központ lenne az áruszállításban és a személyszállításban.
Elmondta, hogy míg 1980-ban a vasút 280 millió utast szállított Magyarországon, addig ez a szám 2008-ra közel a felére, 146 millióra csökkent.
Az árufuvarozás 1980-ban 130 millió tonna volt, ugyanez 2008-ban 40 millió tonna - tette hozzá.
Molnár Béla szerint a kormányzati válságkezelés csak pénzügyi technikákat ismer, ugyanakkor a magyar gazdaság csak akkor lehet jó, ha működési feltételei adottak.
Felhívta a figyelmet arra, hogy az állam a MÁV-nak 2009-ben a pályaműködtetésre a közszolgáltatás költségvetéséből egyetlen fillért sem adott, így - szavai szerint - kivont a MÁV működéséből 40 milliárd forintot.
Kiemelte: mindemellett "vízfej" működik a MÁV-igazgatóságon, százával dolgoznak ott olyan emberek, akiknek nincs valós feladatuk.
Kérdésre válaszolva közölte: a MÁV-ban egyszerre van jelen a túlfinanszírozottság és az alulfinanszírozottság is.