3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Csütörtökön reggel hat és nyolc óra között figyelmeztető sztrájkot tartanak a mozdonyvezetők. A munkabeszüntetésre azért kerülhet sor, mert a vasutasok szerint a GKM megszegte a júliusban kötött megállapodást, és a mellékvonalak megszüntetése miatt a mozdonyvezetők foglalkoztatási biztonsága veszélybe kerül.

A mozdonyvezetők megtartják a csütörtökön reggel 6 és 8 óra közötti időre meghirdetett figyelmeztető sztrájkot - jelentette be Borsik János, a Mozdonyvezetők Szakszervezet (MOSz) ügyvezető alelnöke szerdán újságíróknak a tárca és a szakszervezet vezetőinek egyeztetését követően.

Az egyeztetést követő sajtótájékoztatón Garamhegyi Ábel, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) államtitkára elismerte, hogy a mozdonyvezetőkkel az idén nyáron kötött megállapodás határidőit a tárca nem mindenben tudta tartani. Kérdésre válaszolva az államtitkár elmondta, a mellékvonalakról társadalmi egyeztetés folyik, november első napjaiban születik döntés arról, hogy mely mellékvonalakra ad vagy nem ad személyszállítási megrendelést a GKM.

Hozzátette: arra kéri a szakszervezetet, hogy a nyári megállapodásban rögzített határidő csúszása miatt ne hozzák az utasokat kellemetlen helyzetbe. Mint közölte, a határidők elsősorban a jogalkotás elhúzódása miatt csúsznak. Szakmai egyeztetés folyik a mellékvonalakról, több szakmai anyag is készült, csütörtökön a társadalmi szervezetekkel ülnek le a témában tárgyalni, erre várják a szakszervezetek képviselőit is - fűzte hozzá.

Azzal a felvetéssel kapcsolatban, hogy a Balassagyarmat-Ipolytarnóc vonalat esetleg átvenné üzemeltetésre a szlovák vasút Garamhegyi Ábel kijelentette: nem tudja, miért érné meg a szlovák vasútnak a magyar mellékvonal átvétele.

A mellékvonalak megszüntetése miatt tiltakoznak

Borsik János újságíróknak elmondta: október 25-én reggel 6 és 8 óra között azért tartanak figyelmeztető sztrájkot a személyszállítás területén, mert a GKM megszegte a júliusban kötött megállapodást, és a mellékvonalak megszüntetése miatt a  mozdonyvezetők foglalkoztatási biztonsága veszélybe kerül. A mellékvonalak bezárásával a tárca a magyar vasúti vonal 10 százalékán tervezi megszüntetni a személyszállítást, továbbá az új menetrendet úgy kívánja kialakítani, hogy a 10 százalékkal kevesebb személyszállító vonat közlekedjen.

A MOSz ügyvezető alelnöke kifogásolta, hogy a mellékvonalak megszüntetésére nem készült olyan hatástanulmány, amely az intézkedés a társadalmi hatását is kimutatná. Borsik János úgy fogalmazott, nem helyes, hogy a kormány "tárcakompetenciába utalja a mellékvonalak kérdését".

Borsik János elmondta: az elégséges szolgáltatásról megkötötték a megállapodást, a MÁV Zrt. együttműködik a MOSz-szal. Az elégséges szolgáltatásról kötött megállapodás alapján a csütörtök 6 óra előtt elindult vonatok bemennek a következő állomásra és onnan 8 óra után mennek tovább. Az állomáson biztosítják a vonaton a világítást, a fűtést, a személyzet nem hagyja el a vonatot a sztrájk ideje alatt. Azt követően pedig azon lesznek, hogy minél előbb álljon helyre a forgalom. 

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!