3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Csütörtökön reggel hat és nyolc óra között figyelmeztető sztrájkot tartanak a mozdonyvezetők. A munkabeszüntetésre azért kerülhet sor, mert a vasutasok szerint a GKM megszegte a júliusban kötött megállapodást, és a mellékvonalak megszüntetése miatt a mozdonyvezetők foglalkoztatási biztonsága veszélybe kerül.

A mozdonyvezetők megtartják a csütörtökön reggel 6 és 8 óra közötti időre meghirdetett figyelmeztető sztrájkot - jelentette be Borsik János, a Mozdonyvezetők Szakszervezet (MOSz) ügyvezető alelnöke szerdán újságíróknak a tárca és a szakszervezet vezetőinek egyeztetését követően.

Az egyeztetést követő sajtótájékoztatón Garamhegyi Ábel, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) államtitkára elismerte, hogy a mozdonyvezetőkkel az idén nyáron kötött megállapodás határidőit a tárca nem mindenben tudta tartani. Kérdésre válaszolva az államtitkár elmondta, a mellékvonalakról társadalmi egyeztetés folyik, november első napjaiban születik döntés arról, hogy mely mellékvonalakra ad vagy nem ad személyszállítási megrendelést a GKM.

Hozzátette: arra kéri a szakszervezetet, hogy a nyári megállapodásban rögzített határidő csúszása miatt ne hozzák az utasokat kellemetlen helyzetbe. Mint közölte, a határidők elsősorban a jogalkotás elhúzódása miatt csúsznak. Szakmai egyeztetés folyik a mellékvonalakról, több szakmai anyag is készült, csütörtökön a társadalmi szervezetekkel ülnek le a témában tárgyalni, erre várják a szakszervezetek képviselőit is - fűzte hozzá.

Azzal a felvetéssel kapcsolatban, hogy a Balassagyarmat-Ipolytarnóc vonalat esetleg átvenné üzemeltetésre a szlovák vasút Garamhegyi Ábel kijelentette: nem tudja, miért érné meg a szlovák vasútnak a magyar mellékvonal átvétele.

A mellékvonalak megszüntetése miatt tiltakoznak

Borsik János újságíróknak elmondta: október 25-én reggel 6 és 8 óra között azért tartanak figyelmeztető sztrájkot a személyszállítás területén, mert a GKM megszegte a júliusban kötött megállapodást, és a mellékvonalak megszüntetése miatt a  mozdonyvezetők foglalkoztatási biztonsága veszélybe kerül. A mellékvonalak bezárásával a tárca a magyar vasúti vonal 10 százalékán tervezi megszüntetni a személyszállítást, továbbá az új menetrendet úgy kívánja kialakítani, hogy a 10 százalékkal kevesebb személyszállító vonat közlekedjen.

A MOSz ügyvezető alelnöke kifogásolta, hogy a mellékvonalak megszüntetésére nem készült olyan hatástanulmány, amely az intézkedés a társadalmi hatását is kimutatná. Borsik János úgy fogalmazott, nem helyes, hogy a kormány "tárcakompetenciába utalja a mellékvonalak kérdését".

Borsik János elmondta: az elégséges szolgáltatásról megkötötték a megállapodást, a MÁV Zrt. együttműködik a MOSz-szal. Az elégséges szolgáltatásról kötött megállapodás alapján a csütörtök 6 óra előtt elindult vonatok bemennek a következő állomásra és onnan 8 óra után mennek tovább. Az állomáson biztosítják a vonaton a világítást, a fűtést, a személyzet nem hagyja el a vonatot a sztrájk ideje alatt. Azt követően pedig azon lesznek, hogy minél előbb álljon helyre a forgalom. 

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!