A HKTDC adatai szerint a két ország közötti kereskedelem összértéke a múlt évben mintegy 1,27 milliárd amerikai dollárt tett ki. Ebből a Magyarországra irányuló hongkongi export elérte az 1,56 milliárd dollárt. A Hongkongba irányuló magyar kivitel értéke pedig 100 millió dollár körül mozgott. A múlt évben a Magyarországra irányuló hongkongi export növekedése két számjegyű volt, ugyanúgy, mint a Hongkongba történő magyar kivitelé.
A HKTDC regionális európai igazgatója szerint Magyarország Hongkong egyik legfontosabb közép-kelet-európai kereskedelmi partnerévé vált. Ezért is fontos Hongkong számára, hogy ismét megrendezik a Lifestyle Expót. A kiállításon több mint 170 kínai vállalkozás - 117 hongkongi, és további több mint félszáz kantoni cég - mutatja be kínálatát a magyar érdeklődőknek. A bemutatón elsősorban elektronikai termékeket, ajándéktárgyakat, valamint háztartási termékeket, divatcikkeket, cipőket és játékokat láthat majd a magyar közönség.
Az igazgatónő felhívta a figyelmet, hogy a hongkongi cégek az utóbbi években nagy súlyt helyeznek arra, hogy saját márkás termékekkel jelenjenek meg a piacon, ennek hatása az áruk minőségének javulására egyértelmű.
Radetzky Jenő, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) alelnöke hangoztatta: Magyarország is nagy lehetőségeket lát a távol-keleti kínai gazdasági térséggel való kapcsolat fejlesztésében.
A magyar szakértők jelezték: a magyar borkivitel számára előnyös, hogy Hongkongban a közelmúltban eltörölték a 80 százalékos beviteli vámot.