Az elemzés második része tágabb körben vizsgálódik:
- Az oldalon található információk 3 hónapnál régiebbek - magáért beszél.
-
- A weboldalon elhelyezett álláshirdetésre kevesebb, mint öten jelentkeznek vagy a honlapról küldött információkérő e-mailek száma 20%-kal csökkent az elmúlt 2 hónap alatt. - a látogatók száma alacsony vagy a célcsoport nem ismeri a honlapot.
-
- A weboldalra mutató külső linkek száma csökken- a piac ítéletét mutatja
-
- A honlapon található linkek több mint 5%-a halott (nem létező oldalra mutat)
-
- Más, hasonló grafikai megoldásokat használó oldalakkal összehasonlítva észrevehetően hosszabb a letöltési idő - elavult technikai megoldásokat használ az oldal.
-
- Az oldal által kínált interaktív eszközök, szolgáltatások min. 90%-ban elérhetőek a konkurencia oldalain is.- utolérték az adott céget a versenytársak, az oldal már nem kínál új megoldásokat.
-
- Ha az oldalon feltüntetett legutolsó frissítés dátuma több mint két hónapos, ott alapos stratégiai felülvizsgálatra van szükség!
Az öndiagnózis igen egyszerű: Ha az adott vállalati honlap elemzése során a fentiek közül 2 vagy több igaz az adott oldalra, újítani kell!