2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Lassanként véget ér az első felvonás. A vállalatok, intézmények kiépítették hadállásaikat a weben. A kérdés csak, mi történjen ezután?

A vállalati honlapok leggyakoribb hibája, hogy hiányzik a kommunikáció célcsoportjának meghatározása. Bár a legtöbb honlap (elvileg) több csoportot is célba vesz (pl. vásárlók, partnerek, befektetők, munkavállalók) sokszor találkozni az egy-egy csoportnak szóló információk zavaró összekeverésének. (Az off-line kommunikációban ez ismeretlen helyzet, hiszen ott a vállalatok külön-külön közelítik meg az egyes csoportokat.) Azoknál a honlapoknál, ahol világosan kirajzolódnak a célcsoportok, általában a megfelelő kategóriák kiválasztásával szelektálni a rendelkezésre álló információk között. Ez azt jelenti, hogy ugyanaz az információ áll a különböző csoportok rendelkezésére, melyből azok "önkiszolgálással" válogathatnak. Igen ritka az a megoldás, mely valóban külön "bejáratot" biztosítana a különböző csoportok számára. Különösen figyelemreméltó ez a megoldás, mivel az információ dinamikus alakításával hatékonyabbá teheti a kommunikációt.

Még azoknál a vállalatoknál is, ahol nem informatikai, hanem kommunikációs szakemberekre bízzák a vállalati honlap elkészítését gyakori probléma, hogy az szinte teljes egészében az off-line kommunikációs modellek átültetésén alapul. Az ilyen weboldalak egyik legjellemzőbb tulajdonsága az interaktív megoldások teljes hiánya. Hihetetlenül értékes információkról mond le az a vállalat, amely nem tart igényt a honlapjára látogatók visszajelzéseire. Ennek ellenére tapasztalataink azt mutatják, hogy alig akad vállalat, mely törekedne ezeknek az információknak a megszerzésére. Ugyancsak kevesen vannak, akik ingyenes hírlevéllel, vagy más hasonló módon próbálkoznának a kommunikáció fenntartásával.

Meglepő, hogy sok ismert vállalat honlapjáról is hiányoznak az állásajánlatok. Olyan weboldalakat pedig alig-alig találni, ahol nem csak egyszerű e-mail címet, hanem on-line tesztet, vagy jelentkezési lapot találhatunk.

Az itt felsorolt "panaszlista" koránt sem egyedi. Ha sokszor magasabb szinten is, de a legtöbb európai vállalat is hasonló problémákkal küzd.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!