A vállalati honlapok leggyakoribb hibája, hogy hiányzik a kommunikáció célcsoportjának meghatározása. Bár a legtöbb honlap (elvileg) több csoportot is célba vesz (pl. vásárlók, partnerek, befektetők, munkavállalók) sokszor találkozni az egy-egy csoportnak szóló információk zavaró összekeverésének. (Az off-line kommunikációban ez ismeretlen helyzet, hiszen ott a vállalatok külön-külön közelítik meg az egyes csoportokat.) Azoknál a honlapoknál, ahol világosan kirajzolódnak a célcsoportok, általában a megfelelő kategóriák kiválasztásával szelektálni a rendelkezésre álló információk között. Ez azt jelenti, hogy ugyanaz az információ áll a különböző csoportok rendelkezésére, melyből azok "önkiszolgálással" válogathatnak. Igen ritka az a megoldás, mely valóban külön "bejáratot" biztosítana a különböző csoportok számára. Különösen figyelemreméltó ez a megoldás, mivel az információ dinamikus alakításával hatékonyabbá teheti a kommunikációt.
Még azoknál a vállalatoknál is, ahol nem informatikai, hanem kommunikációs szakemberekre bízzák a vállalati honlap elkészítését gyakori probléma, hogy az szinte teljes egészében az off-line kommunikációs modellek átültetésén alapul. Az ilyen weboldalak egyik legjellemzőbb tulajdonsága az interaktív megoldások teljes hiánya. Hihetetlenül értékes információkról mond le az a vállalat, amely nem tart igényt a honlapjára látogatók visszajelzéseire. Ennek ellenére tapasztalataink azt mutatják, hogy alig akad vállalat, mely törekedne ezeknek az információknak a megszerzésére. Ugyancsak kevesen vannak, akik ingyenes hírlevéllel, vagy más hasonló módon próbálkoznának a kommunikáció fenntartásával.
Meglepő, hogy sok ismert vállalat honlapjáról is hiányoznak az állásajánlatok. Olyan weboldalakat pedig alig-alig találni, ahol nem csak egyszerű e-mail címet, hanem on-line tesztet, vagy jelentkezési lapot találhatunk.
Az itt felsorolt "panaszlista" koránt sem egyedi. Ha sokszor magasabb szinten is, de a legtöbb európai vállalat is hasonló problémákkal küzd.
Honlapok stratégia nélkül
Lassanként véget ér az első felvonás. A vállalatok, intézmények kiépítették hadállásaikat a weben. A kérdés csak, mi történjen ezután?