Az egészséges táplálkozás terjedését tükrözi a cereáliák piacának bővülése. Kiemelkedően nőtt a gabonapehely eladása, értékben 11, mennyiségben pedig 12 százalékkal. Így a reggeli ételeken belül pedig tovább erősödött a gabonapehely domináns szerepe. A gabonapelyhek több mint felét csokoládés ízesítésűből adják el. A mennyiséget tekintve második natúr részaránya csökken, és némileg keresettebb a fahéjas.
A müzli-eladás mennyiségben stabil, míg értékben 5 százalékkal emelkedett a vizsgált időszakban. Müzlinél nagyobb mértékben rendeződik át az ízek forgalma. A bolti értékesítés egyharmada még mindig a gyümölcsösre jut, de a tendencia csökkenő. A csokis értékben tartja második helyét, viszont nagyon jön fel a natúr. A mézes pozíciója szintén romlott valamelyest.
A gabonapehely a Nielsen által felmért 86 élelmiszer kategória ranglistáján, az értékben mért kiskereskedelmi forgalom szempontjából közvetlenül a likőr után, a 43. helyen áll. Utána az ételízesítő, tartós piskóta és az extrudált következik. A müzli 64. helyezettként a mustárt követi, és közvetlenül a következőket előzi meg: croissant, citromlé, puding.
Nagyobb boltokban veszünk reggelinek valót
A bolttípusok piaci részesedése azt mutatja, hogy a piacbővítés két motorja egyesül a cereáliáknál: a modern étkezési szokásokban az egészségre való törekvés és a modern üzleteket előnyben részesítő vásárlói magatartás. Így az összes gabonapehely 39, míg a müzli 37 százalékát a legnagyobb eladóterű üzletekben adják el.
Figyelemre méltó viszont, hogy a müzli- és pehelyszelet a 400 négyzetméteresnél kisebb boltokban még mindig 39 százalékos piaci részesedést ér el. Habár a tendencia csökkenő.
Az egy kiszerelésre jutó átlagárak a korábbi csökkenés vagy stagnálás után a legutóbbi október-novemberi periódusban kicsit megugrottak az előző kéthónapos periódusokhoz képest. Így az átlagos fogyasztói árak 7-9 százalékkal emelkedtek a cereáliák egyes termékcsoportjaiban, egyik évről a másikra. Legnagyobb mértékben a müzli drágult.