2p

Kedvező fordulatot vett a cereáliák 12 milliárd forintot meghaladó kiskereskedelmi forgalma. A korábbi csökkenés után értékben 2 százalékkal nőtt az értékesítés, mennyiségben pedig 4 százalékkal, 2005 december-2006 novemberben, az előző hasonló időszakhoz képest az ACNielsen felmérése szerint.

Jól fogy a natúr

Az egészséges táplálkozás terjedését tükrözi a cereáliák piacának bővülése. Kiemelkedően nőtt a gabonapehely eladása, értékben 11, mennyiségben pedig 12 százalékkal. Így a reggeli ételeken belül pedig tovább erősödött a gabonapehely domináns szerepe. A gabonapelyhek több mint felét csokoládés ízesítésűből adják el. A mennyiséget tekintve második natúr részaránya csökken, és némileg keresettebb a fahéjas.

A müzli-eladás mennyiségben stabil, míg értékben 5 százalékkal emelkedett a vizsgált időszakban. Müzlinél nagyobb mértékben rendeződik át az ízek forgalma. A bolti értékesítés egyharmada még mindig a gyümölcsösre jut, de a tendencia csökkenő. A csokis értékben tartja második helyét, viszont nagyon jön fel a natúr. A mézes pozíciója szintén romlott valamelyest.

A gabonapehely a Nielsen által felmért 86 élelmiszer kategória ranglistáján, az értékben mért kiskereskedelmi forgalom szempontjából közvetlenül a likőr után, a 43. helyen áll. Utána az ételízesítő, tartós piskóta és az extrudált következik. A müzli 64. helyezettként a mustárt követi, és közvetlenül a következőket előzi meg: croissant, citromlé, puding.

Nagyobb boltokban veszünk reggelinek valót

A bolttípusok piaci részesedése azt mutatja, hogy a piacbővítés két motorja egyesül a cereáliáknál: a modern étkezési szokásokban az egészségre való törekvés és a modern üzleteket előnyben részesítő vásárlói magatartás. Így az összes gabonapehely 39, míg a müzli 37 százalékát a legnagyobb eladóterű üzletekben adják el.

Figyelemre méltó viszont, hogy a müzli- és pehelyszelet a 400 négyzetméteresnél kisebb boltokban még mindig 39 százalékos piaci részesedést ér el. Habár a tendencia csökkenő.

Az egy kiszerelésre jutó átlagárak a korábbi csökkenés vagy stagnálás után a legutóbbi október-novemberi periódusban kicsit megugrottak az előző kéthónapos periódusokhoz képest. Így az átlagos fogyasztói árak 7-9 százalékkal emelkedtek a cereáliák egyes termékcsoportjaiban, egyik évről a másikra. Legnagyobb mértékben a müzli drágult.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!