A BSL ágazati szövetség ügyvezetője, Karlheinz Schmidt szerint mindenekelőtt azok a kisvállalkozók veszélyeztetettek, akik alvállalkozóként nagy szállítócégeknek dolgoznak, mert a szállításban egyelőre nem látni a keresleti hullámvölgy végét. A megcsappant kereslet hatásait súlyosbította, hogy az év elején emelkedtek a teherszállítás autópályadíjai.
A WirtschaftsWoche értesülése szerint a német szállítási ágazatban az első félévben a csődkérelmek száma több mint 30 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. Az idei első félévben 445 cég tűnt el, tavaly egész évben 531 a mintegy 55 ezer speditőrcég közül. Karlheinz Schmidt szerint az ágazat a második világháború óta legmélyebb válságát éli, a csőd következében eltűnő cégek számát többszörösen meghaladja azon vállalkozásoké, amelyek "csendben" távoznak a piacról, vagyis önként szüntetik meg tevékenységüket.
MTI/Menedzsment Fórum