"Noha a légitársaságoknak talán tényleg kibővített flottákra van szükségük az Indiáéhoz hasonló piacok robbanásszerű növekedése miatt, előfordult már korábban, hogy a vállalatok elszámolták magukat" - mondta el Giovanni Bisignani, az IATA vezetője a szingapúri légi ipari seregszemle megnyitása előtt egy nappal. "Az iparág nem engedheti meg magának a túlköltekezés luxusát" - tette hozzá.
"1991-et és 1999-et, a tavalyit megelőző rekordéveket felesleges kapacitás és csökkenő haszon követte" - figyelmeztetett Bisignani. Szerinte az iparág még akkor is alig lesz nyereséges, ha minden jól megy. A 2005-ös megrendelések mintegy 5,7 százalékos növekedést hoznak a világ repülőgép-flottájának méretében. 1991 után 7,5 százalék volt ugyanez az adat.
Az új gépeket vásárló légitársaságok ritkán dobják a szemétre a régieket, inkább továbbadják azokat más cégeknek. Egy gép általában addig repül, amíg használható, így jelen van az iparág kapacitásában. Ezenkívül a piac most sokkal jobban ki van téve a felesleges kapacitás veszélyének, hiszen a ma létező régi gépek sokkal tovább maradnak működőképesek, mint a korábban gyártottak.