2p

Sorozatban adjuk közre az International Data Corporation 2001. tavaszán-nyarán készült, a Cisco, Compaq, eTranslate, Market Probe, és a The Industry Standard által finanszírozott tanulmányát, az e-üzlet elfogadottságáról.

Az e-business kiépülése

Vélekedés: az e-business halott. A dot-kopp miatt halt ki.

Valóság: a hús-és-vér vállalkozások még nem értesültek erről... Igen sokat várnak a webes kezdeményezésektől.

Hajtóerő: a közelmúltbeli és a folyamatosan végzett befektetések a webes jelenlétbe és az online kereskedelembe, alacsony a belépés költsége, több az online-képes eszköz, könnyebb a kapcsolati- és háttérrendszerek integrálása, mint korábban.

Szerte a világon a vállalkozások folytatják erőfeszítéseiket, hogy mind magán mind céges fogyasztóikat elérjék a weben. 10 millió vállalkozásnak volt webhelye 2000-ben, 25 milliónak lesz 2005-ben (lásd a 2. ábrát). Ma a kisvállalatoknak kevesebb mint 60 százaléka rendelkezik internet-eléréssel, 2005-re több mint 80 százalékuknak lesz.

Egyre inkább elengedhetetlennek gondolják a cégek (vezetői), hogy hálózati képességeikre kell fordítaniuk erőforrásaikat. Hatékonyságukat úgy kívánják növelni, hogy alkalmazottaiknak jobb web-hozzáférést biztosítanak, bármilyen pozícióban legyenek is. Még mindig úgy tekintenek az internetre, mint ami kiegyenlíti a cégek és országaik méretkülönbségét. Bárki élvezheti a hálózati hatást (a hálózati infrastruktúra- és marketing-befektetések nem lineáris megtérülését) – ha az „online-osítás” már megtörtént.

Az eWorld válaszadóinak elvárásai az e-business iránt nem csökkentek. 2000-ről 2001-re az online árbevételek 5-ről 8 százalékra nőttek, és a webes beruházások a teljes IT kiadás 15-17 százalékáról 24 százalékára terjedtek ki. Éppen úgy, ahogy egy ingyenes távolsági szolgáltatás mind a kereskedelmi, mind a támogatási tevékenységek számára új lehetőségeket teremtett, a web is új, kereskedelmi kapcsolati csatornákat nyit, amelyeket gazdag, jobb hatású tartalommal lehet telíteni. Egy potenciál, amelyet csak most kezdenek felismerni. Egyáltalán nem halott az e-business!

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!