Az e-business kiépülése
Vélekedés: az e-business halott. A dot-kopp miatt halt ki.
Valóság: a hús-és-vér vállalkozások még nem értesültek erről... Igen sokat várnak a webes kezdeményezésektől.
Hajtóerő: a közelmúltbeli és a folyamatosan végzett befektetések a webes jelenlétbe és az online kereskedelembe, alacsony a belépés költsége, több az online-képes eszköz, könnyebb a kapcsolati- és háttérrendszerek integrálása, mint korábban.
Szerte a világon a vállalkozások folytatják erőfeszítéseiket, hogy mind magán mind céges fogyasztóikat elérjék a weben. 10 millió vállalkozásnak volt webhelye 2000-ben, 25 milliónak lesz 2005-ben (lásd a 2. ábrát). Ma a kisvállalatoknak kevesebb mint 60 százaléka rendelkezik internet-eléréssel, 2005-re több mint 80 százalékuknak lesz.
Egyre inkább elengedhetetlennek gondolják a cégek (vezetői), hogy hálózati képességeikre kell fordítaniuk erőforrásaikat. Hatékonyságukat úgy kívánják növelni, hogy alkalmazottaiknak jobb web-hozzáférést biztosítanak, bármilyen pozícióban legyenek is. Még mindig úgy tekintenek az internetre, mint ami kiegyenlíti a cégek és országaik méretkülönbségét. Bárki élvezheti a hálózati hatást (a hálózati infrastruktúra- és marketing-befektetések nem lineáris megtérülését) ha az online-osítás már megtörtént.
Az eWorld válaszadóinak elvárásai az e-business iránt nem csökkentek. 2000-ről 2001-re az online árbevételek 5-ről 8 százalékra nőttek, és a webes beruházások a teljes IT kiadás 15-17 százalékáról 24 százalékára terjedtek ki. Éppen úgy, ahogy egy ingyenes távolsági szolgáltatás mind a kereskedelmi, mind a támogatási tevékenységek számára új lehetőségeket teremtett, a web is új, kereskedelmi kapcsolati csatornákat nyit, amelyeket gazdag, jobb hatású tartalommal lehet telíteni. Egy potenciál, amelyet csak most kezdenek felismerni. Egyáltalán nem halott az e-business!
IDC 2001 eWorld felmérés - Első rész
Sorozatban adjuk közre az International Data Corporation 2001. tavaszán-nyarán készült, a Cisco, Compaq, eTranslate, Market Probe, és a The Industry Standard által finanszírozott tanulmányát, az e-üzlet elfogadottságáról.