Lendületben az e-business
Egyértelműen javult a hazai online kiskereskedelem eredményessége is az elmúlt év során, regionális összehasonlításban Magyarország szinte minden téren fejlettebb a környező országokhoz képest. Az IVSZ 2006-ban már másodszor írta ki az Év Internetes kereskedője pályázatot, amellyel szeretné szélesebb körben is ismertté tenni és népszerűsíteni az webes kereskedést. A díjat 2005-ben a Bookline internetes könyváruház nyerte, 2006-ban pedig a Vatera, mivel ez az oldal önmagában 4,5 milliárd forintos forgalmat bonyolított le.
A hazai kereskedőcégek szerint azonban a felhasználók tájékozatlansága miatt nem működik megfelelően az internetes bankolás, ami hátráltatja az e-kereskedelem fejlődését.
Több az internetező
Magyarországon javultak az internethasználat feltételei is, mivel jelentősen lementek a szélássávú elérések árai: az ország így az internet olcsóságát tekintve a sereghajtók közül a középmezőnybe került. 2006-ban mintegy másfél millió magyar háztartás rendelkezett számítógéppel, és 800 000-re tehető az internet-kapcsolattal rendelkező háztartások száma.
Az IVSZ szerint az idei évben el kell indítani a kétarcú, polarizált digitális kultúra felzárkóztatását, hiszen az ország lakosságának hatvan-hetven százaléka digitálisan írástudatlan, a fővároson kívül különösen a keleti országrészben - lényegesen alacsonyabb az internet-penetráció. Az internet-használók arányát tekintve csak Szlovákiát és Görögországot előzzük meg, ezzel szemben az internet-hozzáféréssel rendelkezők négyötöde szélessávon csatlakozik a világhálóhoz, ami viszont Európa legfejlettebb harmadára jellemező.
Menedzsment Fórum