Ritkán vásárolnak az interneten a magyarok, tartanak az online-fizetéstől, és legalább 10-15 százalékos árengedményt várnak el az internetes áruházaktól - olvasható a Dotkom Internet Consulting és a BellResearch legfrissebb tanulmányában.
A kutatás szerint az olcsóbb árnak kell kompenzálnia az internetes vásárlás hátrányait és kockázatait. A felhasználók jellemzően 10-15 százalékos, kisebb értékű árucikkeknél 20-30 százalékos engedményt várnak el az online áruházaktól, aminek egyébként a legtöbb kereskedő nem tud megfelelni. Az egyik legnagyobb problémát a megrendelt áruk házhoz szállítása jelenti. Még akkor is, ha aznap házhoz viszik az árut - erre a legtöbb áruház egyébként nem képes - a megrendelő kénytelen hosszabb ideig otthon tartózkodni, ha szeretné átvenni a terméket.
A tanulmányban szereplő legnagyobb internetes áruházak közül a FotexNet biztosította a legszélesebb kínálatot, ugyanakkor ennél az áruháznál alapvető navigációs problémákra is fény derült. A Fókusz Online könyváruház működése feltűnően lassúnak bizonyult a vizsgált időszakban. Az eBolt nem közölt előzetes információkat sem a megrendelt áru kiszállítási határidejéről, sem pedig a költségekről, viszont weboldalán jelentősen megkönnyítette a navigációt a vásárlók számára.
Idegenkedünk az online-vásárlástól
Ritkán vásárolnak az interneten a magyarok, tartanak az online-fizetéstől, és legalább 10-15 százalékos árengedményt várnak el az internetes áruházaktól.