A tét tulajdonképpen az elsőség a világ legnagyobb nemzeti autópiacán, ahol idén először haladhatja meg az teljes piaci forgalom a 20 milliós küszöbértéket úgy, hogy a piaci telítettség mértéke még csak töredéke az európainak és az amerikainak - idézi az Automotive News Europe autóipari szakmai hírportál a Bloomberg hírügynökség cikkét.
A General Motors Co. (GM) és a Volkswagen egyaránt hárommilliós eladási számot vetített előre az idei évre a sanghaji autószalonon. Mindkét vállalat nagyjából 2,8 millió autót adott el tavaly, miközben a GM előnye kevesebb mint egy százalékra zsugorodott. Tavaly a két utolsó negyedévben a Volkswagen megelőzte a General Motorst eladásokban, az idei első negyedévben azonban a GM értékesített több autót.
Bob Socia, a GM kínai üzletág vezetője a vállalat "óvatos optimizmusának" hangot adva a piaci kondíciók megfelelő alakulása esetén elérhetőnek nevezte a hárommilliós eladási számot. A Volkswagen részéről pedig Jochem Heizmann, a kínai üzlet vezetője egy nappal korábban jelentette ki, hogy vállalata az idén elérheti, vagy akár át is lépheti a hárommilliós eladási küszöbszámot.
A Volkswagen 2015-igy egy harmadával, 90-re kívánja bővíteni Kínában kapható modelljei számát és 9,8 milliárd eurót (12,8 milliárd dollár) tervez gyártási kapacitásának 60 százalékos bővítésére fordítani 2018-ig. Nem könnyíti meg számára azonban céljai elérését az, hogy az ellene indított kínai médiakampány miatt vissza kellett hívnia 384 ezer 181 autót a sebességváltó javítására.
A GM 2016-ig 11 milliárd dollárt fordít kínai beruházásokra. A sanghaji autószalonon a vállalat 53 modellt vonultatott fel.
MTI