Az idén 2,65 milliárd forintos költségvetésű kulturális fesztiválra a tavalyihoz hasonlóan 370 ezer körüli látogatót várnak. Az elővételben megvásárolható hetijegyek 60 százalékát, a napijegyek 10 százalékát veszik meg a külföldiek. A Sziget rendkívül népszerű fesztivál Európa-szerte, de a kontinensen kívülről is érkeznek látogatók. A népszerűsítésre megközelítőleg 1,5 millió euró értékű kampányt folytatunk külföldön – közölte Marinka Csaba kommunikációs vezető.
Kutatásokból ismert, hogy a Szigetre látogató több tízezer külföldi javarészt a fesztivál miatt jön Magyarországra, és ha már itt van, több éjszakát is eltölt hazánkban. A számszerűsíthető gazdasági hatások (a GDP-hez való hozzájárulás, adóbevételek, munkahelyteremtés) mellett komoly, hosszabb távon ható turisztikai előnyt is jelent az országnak, hiszen az általa generált nemzetközi kereslet hozzájárul Budapest és Magyarország nemzetközi ismertségének növeléséhez.
A nemzeti turisztikai adatbázisban 554 nyári program szerepel, a komolyzenei előadásoktól a könnyűzenei programsorozatokig. A látogatók számát tekintve kiemelkedik a Volt fesztivál is. A 300 millió forintból gazdálkodó rendezvény 250 programja a tavalyihoz hasonlóan 67 ezer látogatóra számít. A soproni programsorozat látogatóinak csupán öt százalékát teszik ki a külföldiek.
Az állami résztámogatás teljes hiánya miatt a 20. Völgy fesztivált nem tudjuk megtartani - mondta el Márta István, a Magyar Fesztivál Szövetség elnöke és a Művészetek Völgye igazgatója. Idén ezért a több százezres közönség, a falvak lakóinak és a művészvilág kérésére Bűvészetek Völgyét hozunk létre, az eddigi költségvetés töredékéből - tette hozzá Márta. Az utóbbi évekhez hasonlóan 200 ezer látogatót várnak, írja a Napi Gazdaság.