A magyarországi szupermárkák kiválasztásának alapját a Magyar Szabadalmi Hivatal évről-évre bővülő adatbázisa adja. A marketing szakma, a média és a tudományos élet vezető képviselőiből álló szakértői bizottság ennek az adatbázisnak a szűkített változatából választja ki a 2007-es év magyarországi Superbrandjeit.
A kiválasztást és értékelést végző független és önkéntes Superbrands Szakértői Bizottság a kommunikációs szakma képviselőiből áll. Az elmúlt két évhez hasonlóan ezúttal is 15 taggal működő grémiumban helyet kapott egyebek mellett a Magyar Reklámszövetség és a Magyar Kommunikációs Ügynökségek Szövetségének elnöke, valamint a Sláger Rádió és a VIVA TV vezérigazgatója, továbbá reklám- és pr-ügynökségek vezetői.
A program egyik legfőbb, és az idei évben minden korábbinál fontosabbnak tekintett célja, hogy a széles közönséget is megismertesse a legkiválóbb márkákkal illetve a márkatudatos fogyasztói döntések jelentőségével. A szervezők ezért 2007 őszén nagyszabású kampányt indítanak a magyarországi szupermárkák népszerűsítésére. A programot bemutató pr-tevékenység mellett
közterületen óriásplakátokon, a nyomtatott és az online sajtóban, televízióban és rádióban is megjelennek a magyarországi Superbrands márkabemutató hirdetései.
A Superbrands idén első ízben átfogó fogyasztói kutatás elvégzésére kérte fel a GFK Piackutató Intézetet annak érdekében, hogy egyrészről a szakma minden eddiginél pontosabb képet kaphasson a magyarországi fogyasztók márkatudatosságáról, illetve hogy a márkatulajdonosok megismerhessék a fogyasztóknak a márkákra vonatkozó véleményét. A szervezők a Superbrands 2007 kommunikációs feladatainak elvégzésével az EDGE Communications ügynökséget bízták meg.