3p

Az ünnepek előtti vásárlási boom a ruházati piacon érezteti a hatását ebben az évben is. A gazdasági megszorítások és az energiaár-emelések ellenére nagymértékű forgalomnövekedésre számítanak a ruházati üzletláncok. Van, ahol csak az árakat csökkentik, máshol viszont különleges karácsonyi specialitással próbálják magukhoz csábítani a vásárlókat - írja a Világgazdaság.

Szeretünk ruhát ajándékozni

A GfK Hungária 2005-ös felmérései alapján a ruházati cikkekkel kapcsolatos év végi kiadások akár 70 százalékkal is magasabbak lehetnek egy átlagos hónaphoz képest. A KSH adatai szerint tavaly decemberben 48,2 milliárd forint értékű forgalmat bonyolíthatott a ruházati kiskereskedelem az egész évi 368 milliárdból.

A Magyarországon négy üzlettel jelen lévő Hennes & Mauritz (H&M) alacsonyabb árakon kínálja termékeit ebben az időszakban, ugyanakkor nem koncentrálnak egy-egy kiemeltebb karácsonyi darabra. Az ünnepet megelőző időszak az egyik legfontosabb a H&M-nél, a vevők ilyenkor nemcsak maguknak, hanem ajándékba is szívesen vásárolnak ruhadarabokat - jelentette ki Christina Wolke, a svéd ruházati vállalat sajtófelelőse.

Ezt az üzletpolitikát követi az ünnepek előtt a New Yorker német divatlánc is. Volker Putzman, a New Yorker marketingigazgatója hozzátette, hogy a magyar vevők türelmetlenebbek, és hozzászoktak a bő termékkínálatához, így egyre gyorsabban és tudatosabban vásárolnak.

Karácsonyi specialitással csábítanak

Egy másik célközönségnek kifejezetten karácsonyi meglepetéscsomagokkal készülnek a Marks & Spencernél (M&S): az idén újdonságnak számít majd az angol tea, illetve narancslekvár; ez M&S-díszcsomagolásban lesz kapható, valamint továbbra is megtalálhatók a polcokon az egyéb tipikus angol ajándékok, mint az ágymelegítő és a teázókészlet. Jüttner Katalin, a Marks & Spencer hivatalos magyarországi márkaképviseletét ellátó S Modell Zrt. vezérigazgatója úgy véli, ebben az időszakban nagyobb mennyiségben adnak el köntösöket, sapka-sál kombinációt, valamint hálóruhákat.

A késő őszi, valamint a téli hónapokban a sportruházati szegmens eladásai is emelkednek, ami elsősorban a téli sportszezonnak köszönhető. A Spyder síruházati termékek karácsonyi forgalma az idén várhatóan 35 százalékkal bővül. A Spyder 2006-os karácsonyi különlegessége, amelyet az idei év csúcstermékének szánnak, egy iPoddal kiegészített síöltözék, amelyből négy darabot rendeltek Magyarországon - jelentette ki a Világgazdaságnak Giovanni Casale, a Spyder termékeket Magyarországon forgalmazó Acrol Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!