2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Tesco-Global Áruházak a forgalom enyhe bővülésére számít 2009-ben a múlt évi 602 milliárd forinthoz képest - közölte Antal Erzsébet, a társaság pénzügyi vezérigazgató-helyettese sajtótájékoztatón pénteken, Budapesten.

Az idén a gazdasági válság miatt változtak a vásárlói szokások: a vevőket most elsősorban az árengedmények vonzották a vevőket, ezért a Tesco a korábbinál többet, több mint 10 milliárd forintot fordított kedvezményekre - tette hozzá. Ugyanakkor az árakat átlagosan alig két százalékkal tudták emelni.

Per Bank, a szeptemberben kinevezett vezérigazgató arról beszélt, hogy a fő cél a vásárlók megtartása olyan körülmények között, amikor a válság miatt nőtt a munkanélküliség, az áfa emelése tovább rontotta a keresletet, és eltörölték a közszférában a 13. havi bért.

A vezérigazgató tájékoztatása szerint az idei év végére 12-vel 102-re emelkedik a Tesco hipermarketek, és 11-gyel 19-re a TescoExpressz üzletek száma. Az Észak-Magyarországon működő 26 Smarket üzlettel együtt 178 egysége van a Tescónak.

A márkás termékeknél akár 20-30 százalékkal olcsóbb saját márkás termékek száma eléri a 4.500-at, és számos új termékcsaládot vezettek be az év során.

A Tesco csoport azt vállalta, hogy 2020-ig a 2006. évhez képest megfelezi a fajlagos szén-dioxid-kibocsátását. A Tesco Magyarországon 2009-ben 6 százalékkal csökkentette a kibocsátását, 20,5 millió kilowattóra áramot takarítva meg. Ez az árammennyiség egy kisebb város éves áramfogyasztásának felel meg.

A szeptemberben megnyitott dunakeszi áruház már úgy épült meg, hogy egyebek között napkollektort alkalmaztak, és 50-60 százalékkal kisebb az energiafelhasználása a többi egységnél. A korábban épült áruházak átalakításával az idén 16 százalék energiát takarított meg a Tesco.

A Tesco az idén 10 ezer tonna hulladékot gyűjtött be, az értékesített műanyag palackok 20 százalékát, az alumíniumdobozos italok dobozait pedig teljes egészében. A vállalt ösztönzi a vásárlókat, hogy minél kevesebb műanyagszatyrot használjanak, aminek eredményeként közel 90 százalékkal, mintegy 300 millió darabbal csökkent ezek felhasználása.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!