Az idén a gazdasági válság miatt változtak a vásárlói szokások: a vevőket most elsősorban az árengedmények vonzották a vevőket, ezért a Tesco a korábbinál többet, több mint 10 milliárd forintot fordított kedvezményekre - tette hozzá. Ugyanakkor az árakat átlagosan alig két százalékkal tudták emelni.
Per Bank, a szeptemberben kinevezett vezérigazgató arról beszélt, hogy a fő cél a vásárlók megtartása olyan körülmények között, amikor a válság miatt nőtt a munkanélküliség, az áfa emelése tovább rontotta a keresletet, és eltörölték a közszférában a 13. havi bért.
A vezérigazgató tájékoztatása szerint az idei év végére 12-vel 102-re emelkedik a Tesco hipermarketek, és 11-gyel 19-re a TescoExpressz üzletek száma. Az Észak-Magyarországon működő 26 Smarket üzlettel együtt 178 egysége van a Tescónak.
A márkás termékeknél akár 20-30 százalékkal olcsóbb saját márkás termékek száma eléri a 4.500-at, és számos új termékcsaládot vezettek be az év során.
A Tesco csoport azt vállalta, hogy 2020-ig a 2006. évhez képest megfelezi a fajlagos szén-dioxid-kibocsátását. A Tesco Magyarországon 2009-ben 6 százalékkal csökkentette a kibocsátását, 20,5 millió kilowattóra áramot takarítva meg. Ez az árammennyiség egy kisebb város éves áramfogyasztásának felel meg.
A szeptemberben megnyitott dunakeszi áruház már úgy épült meg, hogy egyebek között napkollektort alkalmaztak, és 50-60 százalékkal kisebb az energiafelhasználása a többi egységnél. A korábban épült áruházak átalakításával az idén 16 százalék energiát takarított meg a Tesco.
A Tesco az idén 10 ezer tonna hulladékot gyűjtött be, az értékesített műanyag palackok 20 százalékát, az alumíniumdobozos italok dobozait pedig teljes egészében. A vállalt ösztönzi a vásárlókat, hogy minél kevesebb műanyagszatyrot használjanak, aminek eredményeként közel 90 százalékkal, mintegy 300 millió darabbal csökkent ezek felhasználása.
MTI/Menedzsment Fórum