2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Tesco-Global Áruházak a forgalom enyhe bővülésére számít 2009-ben a múlt évi 602 milliárd forinthoz képest - közölte Antal Erzsébet, a társaság pénzügyi vezérigazgató-helyettese sajtótájékoztatón pénteken, Budapesten.

Az idén a gazdasági válság miatt változtak a vásárlói szokások: a vevőket most elsősorban az árengedmények vonzották a vevőket, ezért a Tesco a korábbinál többet, több mint 10 milliárd forintot fordított kedvezményekre - tette hozzá. Ugyanakkor az árakat átlagosan alig két százalékkal tudták emelni.

Per Bank, a szeptemberben kinevezett vezérigazgató arról beszélt, hogy a fő cél a vásárlók megtartása olyan körülmények között, amikor a válság miatt nőtt a munkanélküliség, az áfa emelése tovább rontotta a keresletet, és eltörölték a közszférában a 13. havi bért.

A vezérigazgató tájékoztatása szerint az idei év végére 12-vel 102-re emelkedik a Tesco hipermarketek, és 11-gyel 19-re a TescoExpressz üzletek száma. Az Észak-Magyarországon működő 26 Smarket üzlettel együtt 178 egysége van a Tescónak.

A márkás termékeknél akár 20-30 százalékkal olcsóbb saját márkás termékek száma eléri a 4.500-at, és számos új termékcsaládot vezettek be az év során.

A Tesco csoport azt vállalta, hogy 2020-ig a 2006. évhez képest megfelezi a fajlagos szén-dioxid-kibocsátását. A Tesco Magyarországon 2009-ben 6 százalékkal csökkentette a kibocsátását, 20,5 millió kilowattóra áramot takarítva meg. Ez az árammennyiség egy kisebb város éves áramfogyasztásának felel meg.

A szeptemberben megnyitott dunakeszi áruház már úgy épült meg, hogy egyebek között napkollektort alkalmaztak, és 50-60 százalékkal kisebb az energiafelhasználása a többi egységnél. A korábban épült áruházak átalakításával az idén 16 százalék energiát takarított meg a Tesco.

A Tesco az idén 10 ezer tonna hulladékot gyűjtött be, az értékesített műanyag palackok 20 százalékát, az alumíniumdobozos italok dobozait pedig teljes egészében. A vállalt ösztönzi a vásárlókat, hogy minél kevesebb műanyagszatyrot használjanak, aminek eredményeként közel 90 százalékkal, mintegy 300 millió darabbal csökkent ezek felhasználása.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!