2007 szeptemberében a cég még 6,2 százalékos emelkedést valószínűsített az idei évre a reklámpiacon, a mostani előrejelzés ennél valamivel pesszimistább. "Az egyszeri eseményeknek köszönhetően a reklámkiadások a tavalyi 4,6 százalékos emelkedés után idén 6 százalékkal nőhetnek. Legjobban a pekingi olimpia és az amerikai elnökválasztás emelik meg a cégek reklámkiadásait" - nyilatkozta egy reklámcég vezérigazgatója.
Az előrejelzés szerint jövőre 4,9 százalékkal több pénzt költhetnek reklámokra, mint idén. "A 2009-es előrejelzés jócskán elmarad az idei év fejlődésétől, ugyanakkor nem számítunk arra, hogy a jelzálogpiaci válság miatt jelentősen visszaesnének a reklámkiadások" - mondta a Carat szakembere.
Továbbra is az internetes reklámok piaca a leggyorsabban fejlődő: az előrejelzés szerint az online reklámok értéke 23,3 százalékkal emelkedhet idén, jövőre pedig 17,8 százalékos bővülés várható.
Idén is többet költhetnek reklámra a cégek
Világszerte hat százalékkal emelkedhetnek a reklámköltések 2008-ban a Carat előrejelzése szerint. Az egyes médiumok közül továbbra is az online reklámköltés nő a legnagyobb mértékben.