A Fruit Logistica háromnapos zöldség-gyümölcs szakkiállítást február 8-10 között rendezik meg a német fővárosban. Magyarországot a szakmai bemutatón tíz, a szóbanforgó ágazatban érdekelt cég képviseli. A magyar vállalkozások részvételének finanszírozására a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium Agrármarketing Centrum Közhasznú Társasága (FVM AMC) Kht. mintegy hatvan ezer eurót, azaz közel 15 millió forintot fordított.
A 15. Fruit Logisticán 74 országból több mint 1800 kiállító jelent meg kínálatával, mintegy 72 ezer négyzetméteren. A kiállításon az árubemutató mellett számos szakmai tanácskozást is rendeznek. Többek között eszmecserét folytatnak a szakértők az unió tervezett zöldség-gyümölcspiaci reformjáról, az újonnan csatlakozott országokkal, Romániával és Bulgáriával való szorosabb együttműködésről, a genetikailag módosított szervezetek (GMO) témaköréről, valamint a zöldség-gyümölcs szállítás (Logistica) időszerű feladatairól.
A piacbővítés a cél
Mártonffy Béla, a Magyar Zöldség-gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (Fruitveb) ügyvezető igazgatója elmondta: a magyar zöldség-gyümölcs ágazat legfontosabb feladata a már meglévő piacok megtartása és bővítése.
Emellett az ágazat szereplői bővíteni kívánják a friss árukínálatot oly módon, hogy az érje el a kínálaton belül a hatvan százalékos arányt.
Mártonffy Béla szerint reális cél, hogy az unió mostani költségvetési időszakának végére, azaz 2013-ra a magyar zöldség-gyümölcstermesztés újra elérje a 3,7 millió tonnás éves termelési szintet. Jelenleg még évente Magyarországon kevesebb mint hárommillió tonna zöldséget és gyümölcsöt termesztenek.
Az ágazatban szükséges fejlesztések várhatóan 2008-tól intenzíven elkezdődnek. A fejlesztésekre 2013 végéig mintegy 70-100 milliárd forint áll majd az ágazat rendelkezésére - vélte az ügyvezető igazgató.