A szakportál szerdai, az MTI-hez eljuttatott összefoglalója szerint az élénkülést mindkét területen elsősorban a fizetőképes kereslet emelkedése, illetve az autópark öregedése miatt halaszthatatlanná váló járműcserék számának növekedése okozza.
A felmérésben részt vevő 16, együttesen a teljes újautó-piac több mint 95 százalékát lefedő gépjárműimportőr cég vezető munkatársainak becslése szerint a tavalyi 20 százalékos piaci bővülés ugyan nem fog megismétlődni, de az átlagosan 13 százalékra várt idei növekedéssel az eladott új személyautók száma a tavalyi 67 500-ról 76 ezerre emelkedhet.
A növekedés segítőjeként a legtöbben, a válaszadók 31 százaléka az elérhetőbbé váló finanszírozási lehetőségeket, 25 százalék a vásárlók fizetőképességének javulását, illetve ugyancsak 25 százalék általában a stabilabb gazdasági környezet miatt erősödő optimizmust emelte ki.
A pozitív folyamatok kényszerű katalizátoraként 68 százalék említette a személyautópark idősödését.
A hazai személyautó-állomány átlagéletkora már tavaly átlépte a 13 évet - közölte a szakportál.
A válaszadók 50-50 százalékban várják a nagyobb élénkülést a magánszemélyek számára történő értékesítés, illetve a vállalati és állami flották területén.
A legnagyobb forgalmú használtautó-kereskedők közül 18 céget kerestek fel a felmérés készítői, a becslések átlaga szerint a használtautó-piac idei bővülésének várható mértéke 11 százalék lesz.
A növekedést elősegítő tényezők között az importőrök által felsorolt okok mellett a legtöbben az újautó-eladások emelkedését említették, mert ez automatikusan növekvő számú lecserélt, néhány éves autó megjelenését eredményezi a használtautó-piacon.
Tavaly 37 százalékkal, 97 ezerre nőtt a használt személyautók importja. A Használtautó.hu szerint abban szinte minden kereskedő egyetért, hogy az idén is folytatódik a behozatal volumenének erőteljes bővülése. A konszenzus ezen a területen 21 százalék körüli értéket mutat, ami azt jelenti, hogy a várakozások szerint 2015-ben 118 ezer használt autót hoznak majd be az országba - közölték.
A használtautó-piaci kereskedők számára továbbra is erős konkurencia marad a magánimport.
MTI