Szabó Pál gazdasági és közlekedési miniszter kedden újságíróknak, Budapesten elmondta: a közlekedési tárca az év végéig szólóan megrendeli a vasúti személyszállítási közszolgáltatást a 12 vonalon.
Emlékeztetett arra, hogy a tárca a 2008. évi vasúti menetrendben a 38 alacsony forgalmú vasúti mellékvonal közül december végéig 26-ra, május 31-éig pedig 12 mellékvonalra adott közszolgáltatási megbízást.
Szabó Pál elmondta, hogy a kormányzati struktúra változása miatt nem maradt elég idő az egyeztetésre az érintettekkel.
Az alacsony forgalmú szárnyvonalakról az érintett önkormányzatokkal pontosítják a szolgáltatás kedvezőbb formáit, biztosítva az ott élők közlekedéshez fűződő jogait. Az érintett önkormányzatokkal közösen döntenek az alacsony forgalmú vasútvonalak hasznosításáról - mondta hozzátéve, hogy az egyeztetésben fontos szerepet kapnak a szakszervezetek.
Az MTI kérdésére válaszolva Szabó Pál elmondta, hogy térségi vasúti közlekedés fejlesztésének programja folytatódik. A térségi vasutak működtetését célzó első pályázati csomagok kiírásra kerülnek.
Újságírói kérdésre válaszolva elmondta: a MÁV rendszere olyan, hogy nem lehet pontosan meghatározni egy szárnyvonalra lebontva a költségeket. A működési költségek nem számottevőek, a gond a kihasználatlanságban jelentkezik.