Pintér István elnök-vezérigazgató az eseményen emlékeztetett arra: addig nem látja lehetségesnek az osztalékfizetést a menedzsment, amíg az adósság nem csökken az EBITDA-szint 1,2-szerese alá, illetve jelentős fejlesztési igényei vannak a társaságnak. Ugyanakkor egyetértett azzal, hogy az osztalékpolitikát évről évre frissítsék fel.
A Rába több mint tíz éve nem fizetett osztalékot, a legutóbbi kifizetés részvényenként 150 forint volt. A társaság vezetője elmondta: annak ellenére zárta 2013-ban az utóbbi évtized legjobb esztendejét a társaság, hogy stratégiai piacain nem volt igazán fellendülés. Észak-Amerikában stagnálás mutatkozott, Európában a járműipari szállítások az új környezetvédelmi normák bevezetése miatt csak az utolsó negyedévben lendültek fel, míg a szovjet utódállamokban csökkenést jeleznek a számok.
Hozzátette: a globális fellendülés várat magára, amit a nyersanyag-árakon is érzékelnek, miközben az energiaárak és a számukra lényeges valutaárfolyamok stagnálása jellemezte a Rába tavalyi évét. Utalt rá: markánsan bővült tavaly a számukra meghatározó futómű üzletág, több év után fellendülést mutatott az alkatrészgyártás, valamint megkezdődött a cég buszpiaci részvétele. Öt, Pécsen közlekedő buszt már leszállítottak, 61, a fővárosba szánt jármű átadása pedig folyamatban van. A Rába indulni kíván minden olyan közbeszerzésen, amelyen megfelel a buszgyártási feltételeknek.
A közgyűlés jóváhagyta, hogy a társaság a következő másfél évben a tőzsdén 150 ezer saját részvényt vásároljon, egyben két esztendővel meghosszabbította a menedzsment részvényvásárlási programját.
A Rába éves beszámolóját a magyar számviteli törvény szerint 19,862 milliárd forintos mérlegfőösszeggel és 370,911 millió forintos mérleg szerinti eredménnyel, a nemzetközi számviteli standardok szerint összeállított konszolidált éves beszámolót 33,130 milliárd forintos mérlegfőösszeggel és 2,669 milliárd forintos eredménnyel fogadta el a közgyűlés.
MTI