A gyerekeknek szóló reklámokban hirdetett élelmiszerek olyan mértékű kalóriát tartalmaznak, hogy a reklámok hatása már veszélyes a célcsoport egészségére - írja a brit Guardian.
Nagy zsír-, cukor- és sótartalom jellemzi a brit televíziós csatornákon hirdetett ételeket, melyeket sok esetben a gyerekek kedvenc sztárjaival népszerűsítenek a spotokban. A nagy-britanniai kormányzat élelmezés-ügyi felügyeleti szerve a kövérség "időzített bombájának" nevezte a reklámokat, melyekre korlátozó rendelkezést kell kiszabni.
A Élelmiszer Szabvány Felügyelet vizsgálata szerint a 2001-ben sugárzott, gyerekeknek szóló reklámok fele volt élelmiszerrel kapcsolatos, míg a felnőtteknél ez az arány mindössze egyötöd. A gyerekeknek szóló tévéspotok nagy része szénsavas üdítőitalt, chipset, édességet reklámozott.
A Felügyelet elnöke, Sir John Krebs aggályát fejezte ki a reklámozott ételféleségekkel kapcsolatban: "Gyorsan emelkedik a kövér gyerekek aránya, és a brit gyerekek napi menüje már így is túl sok cukrot és zsiradékot tartalmaz. A kövérség időzített bomba az egészségügyben."
Az elhízás az egyik legkomolyabb egészségi veszélyforrás Nagy-Britanniában. A szakértők szerint sokba kerülne az államnak, ha a mai gyerekeket sikerülne a reklámoknak rászoktatni a kalóriadús készételekre, édességekre, gyorséttermi termékekre. 3,6 milliárd font egészségügyi pluszkiadás, és több ezer beteg ember lesz a végeredmény, ha nem születik korlátozó rendelkezés.
Az elmúlt években megkétszereződött az elhízott hatéves, és megháromszorozódott az elhízott tizenöt éves gyerekek aránya. A brit Fogyasztók Szövetsége máris melegen üdvözölte az Élelmiszer Szabvány Felügyelet javaslatát a gyerekeknek szóló tévés hirdetések korlátozására. A Guardian számára készített felmérésben a megkérdezett felnőttek 70 %-a támogatná, hogy szüntessék meg az iskolák területén található édesség-, üdítőital- és más automatákat, és 57 százalék szeretné a reklámok korlátozását.
Időzített bomba a gyerekeknek szóló reklámokban
A gyerekeknek szóló reklámokban hirdetett élelmiszerek olyan mértékű kalóriát tartalmaznak, hogy a reklámok hatása már veszélyes a célcsoport egészségére - írja a brit Guardian.