2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A gyerekeknek szóló reklámokban hirdetett élelmiszerek olyan mértékű kalóriát tartalmaznak, hogy a reklámok hatása már veszélyes a célcsoport egészségére - írja a brit Guardian.

A gyerekeknek szóló reklámokban hirdetett élelmiszerek olyan mértékű kalóriát tartalmaznak, hogy a reklámok hatása már veszélyes a célcsoport egészségére - írja a brit Guardian.

Nagy zsír-, cukor- és sótartalom jellemzi a brit televíziós csatornákon hirdetett ételeket, melyeket sok esetben a gyerekek kedvenc sztárjaival népszerűsítenek a spotokban. A nagy-britanniai kormányzat élelmezés-ügyi felügyeleti szerve a kövérség "időzített bombájának" nevezte a reklámokat, melyekre korlátozó rendelkezést kell kiszabni.

A Élelmiszer Szabvány Felügyelet vizsgálata szerint a 2001-ben sugárzott, gyerekeknek szóló reklámok fele volt élelmiszerrel kapcsolatos, míg a felnőtteknél ez az arány mindössze egyötöd. A gyerekeknek szóló tévéspotok nagy része szénsavas üdítőitalt, chipset, édességet reklámozott.

A Felügyelet elnöke, Sir John Krebs aggályát fejezte ki a reklámozott ételféleségekkel kapcsolatban: "Gyorsan emelkedik a kövér gyerekek aránya, és a brit gyerekek napi menüje már így is túl sok cukrot és zsiradékot tartalmaz. A kövérség időzített bomba az egészségügyben."

Az elhízás az egyik legkomolyabb egészségi veszélyforrás Nagy-Britanniában. A szakértők szerint sokba kerülne az államnak, ha a mai gyerekeket sikerülne a reklámoknak rászoktatni a kalóriadús készételekre, édességekre, gyorséttermi termékekre. 3,6 milliárd font egészségügyi pluszkiadás, és több ezer beteg ember lesz a végeredmény, ha nem születik korlátozó rendelkezés.

Az elmúlt években megkétszereződött az elhízott hatéves, és megháromszorozódott az elhízott tizenöt éves gyerekek aránya. A brit Fogyasztók Szövetsége máris melegen üdvözölte az Élelmiszer Szabvány Felügyelet javaslatát a gyerekeknek szóló tévés hirdetések korlátozására. A Guardian számára készített felmérésben a megkérdezett felnőttek 70 %-a támogatná, hogy szüntessék meg az iskolák területén található édesség-, üdítőital- és más automatákat, és 57 százalék szeretné a reklámok korlátozását.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!