3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az idei év első félévében a Jeep növekedett messze a legnagyobb mértékben az Európai Unió autópiacán.

Mialatt az európai unió autópiaca az első félévben 8,2 százalékos növekedést produkált a forgalomba helyezési adatokat tekintve, a Jeep értékesítése 186,7 százalékkal nőtt. Ez azt jelenti, hogy a tavalyi év hasonló időszaki 15 ezres számot majdnem sikerült megháromszoroznia és idén már 43 ezer terepjárót eladni. Persze ez a volumen elenyésző az unió 7,17 milliós piacához viszonyítva.

Ha már a növekedésnél tartunk, akkor meg kell említeni a Mercedes kistestvérét, a Smartot, amely 60,3 százalékos bővülést tudott produkálni. Ennek oka, hogy nemrég frissítették a kétüléses miniautót, a Fortwo-t és nagyobb testvérét a Forfour-t. Korábban egyébként a cég nem igazán teljesített jól, így a növekedés az alacsony bázis számlájára is írható. Hasonló cipőben járt a Mini is, amely 34,2 százalékos bővülést produkált, és ugyancsak szépen nőtt a Mistubishi (57), a Lexus (33,3) és a Porsche (30) is.

Bár a márkák túlnyomó többsége valamilyen mértékű növekedést tudott produkálni az uniós piacon, voltak olyanok, amelyek kevesebb embernek kellettek. A sereghajtó a Citroen „luxusmárkája” a DS, amelyből 18 százalékkal kelt el kisebb mennyiség, de nem zárt jó félévet a Lancia sem, amely a Chrysler modelljeivel próbál szerencsét az elmúlt időszakban. Estek még a Honda (-7,9) eladásai, a cég nem mellesleg pár hónapja jelentette be, hogy az Accorddal kivonulnak Európából. Ugyanakkor a japán vállalat mostanában mutatta be kis SUV-ját, a felélesztett HR-V nevével. Ezzel a kocsival indul csatába a legkelendőbb kategóriában, amelyben olyan nagyágyúkkal kell megküzdenie, mint az Opel Mokka vagy a Renault Captur. A negyedik visszaesést elkönyvelő cég az Alfa Romeo (-4,8), amely mostanában elég szűk modellpalettával van jelen a piacon.

A volumen változásáról áttérve a darabszámokra, nagy meglepetés nincs az első félév adatait tekintve. Talán csak annyi, hogy a Renault stabilan tartja harmadik helyét az Opel előtt és közeledik a második helyen álló Fordhoz. A VW elsőbbségét azonban senki és semmi nem veszélyezteti.

A német prémium szegmensben az Audi vezet, őt a BMW és a Mercedes követi. A globális eladások terén egészen más a kép, erről itt olvashat.

Kattintásra galéria nyílik!

Az országok szerinti bontásból kiderül, hogy a magyar piac (12,2) jobban növekedett mint az európai (8,2) és ezzel a számmal még a régióban sem kell szégyenkeznünk. Nálunk csak a cseh piac (20,4) nőtt jobban – köszönhetően nagy részben a Skodának – míg a lengyelek (1,1), a szlovákok (3,3), a románok (10,4) és a horvátok (2,1) is lassabb dinamikával emelkedtek. Persze a magyar újautó-piac a lakosságszámhoz mérten még mindig egészen kicsi.

Szász Péter
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!