3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Utoljára tavaly nyáron volt olyan szoros a verseny a két nagy kereskedelmi csatorna között, mint a múlt héten, csak néhány tized százalék választotta el az adókat főműsoridős átlagos nézettség tekintetében a reklámozók szempontjából számító 18-49 éves korosztályban. Az már hetek óta látszik, hogy a Való Világ, az Alekosz feleséget keres és a Csillag születik végeztével komoly muníciót veszített a versenyben a piacvezető, ennek köszönhető a rivális felzárkózása.

A múlt heti nézettségi adatokból az látszik, hogy a hétköznap estéket továbbra is az RTL Klub uralja a Barátok köztnek köszönhetően, azonban a pünkösd hétfő miatt ezúttal eggyel kevesebb "hétköznap" volt. A hétfői ünnepet és a szombati, valamint a vasárnapi estét azonban "behúzta" a TV2, így élesedett a verseny a két nagy adó között a 24. héten. Érdekesség, hogy a Barátok közt előtt vetített Mentalista-ismétléseket rendre megverte az Aktív, és két napon pedig még a Jóban rosszban aktuális epizódjára is kitartott az előny, azonban amint Berényiék kerülnek képernyőre, a nézők egy emberként kapcsolnak át az RTL Klubra, és a hétköznapokon ki is tartanak a csatorna mellett elalvásig.

Az esti hírműsorok versenyében továbbra is a Tények áll nyerésre, bár pünkösd hétfőn, illetve vasárnap az RTL híradóját nézték többen a kereskedelmileg fontos célcsoportban. A híradó utáni sávban ötből öt estét elvitt az Aktív a Mentalista ismétléseivel szemben, utána azonban a Fókusz már felvette a versenyt a Jóban rosszban aktuális epizódjaival, egész héten kiélezett verseny volt a két műsor között. A Barátok közt aztán már tarolt szokás szerint, négyből négy estét hozott az RTL-nek a Tv2 szappanoperájával szemben. Az viszont szokatlan, hogy a teljes lakosság körében a toplista élén a Jóban rosszban két epizódja található.  

A 18-49-es korosztályban főműsoridőben továbbra is csak egy estét tudott megnyerni a TV2, akárcsak a 23. héten, azonban a többi napon sokkal kevésbé kapott ki az RTL-től, mint korábban, ezért a tavasszal még 14-15 százalékos különbség másfél százalékra csökkent. Így a TV2 átlagosan 23,6 százalékos, míg az RTL Klub 25,2 százalékos közönségarányt ért el főműsoridőben a fontos korosztályban. Ilyen kis különbség utoljára tavaly augusztusban volt a két vezető csatorna között. A kisebb csatornák közül 3,9 százalékról 3,4 százalékra csökkent az MTV átlagos közönségaránya a múlt héten, míg a Viasat3 és a Cool javítani tudott. A közszolgálati csatorna számára a szombat este volt a legjobb, akkor 4,7 százalékos közönségarányt sikerült elérnie.

A hétköznapokat nem számítva még szorosabb volt a verseny az RTL Klub és a TV2 között, hiszen a pünkösd hétfőt meg is nyerte a TV2. Akkor a Madagaszkár és a Cserebere szerencse című film is meg tudta verni az RTL-en futó Arn, a templomos lovag című kétrészes opuszt közönségarányban. Szombat-vasárnap aztán ismét kiderült, hogy a Barátok közt nélkül nehezen megy az RTL szekere, szombaton a Beverly Hills-i zsaru második része verte az Apád-anyád idejöjjön című vígjátékot, míg vasárnap némileg meglepő volt, hogy a Titkok könyvára második része elég simán lenyomta Harry Pottert, a varázslóinas kalandjaira csak akkor kapcsoltak át, amikor véget ért a film a TV2-n.

A fentiek alapján az látszik, hogy ha a Barátok közt is elmegy nyári szünetre, akkor könnyen előfordulhat, hogy a TV2 átmenetileg ismét átveszi a vezetést, amire szintén tavaly nyáron volt utoljára példa. Kérdés persze, hogy ők mivel készülnek a nyárra, pihentetik-e például a Jóban rosszbant is, hogy ősszel újult erővel próbálja meg felvenni a harcot a Berényi-klánnal.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!