3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Utoljára tavaly nyáron volt olyan szoros a verseny a két nagy kereskedelmi csatorna között, mint a múlt héten, csak néhány tized százalék választotta el az adókat főműsoridős átlagos nézettség tekintetében a reklámozók szempontjából számító 18-49 éves korosztályban. Az már hetek óta látszik, hogy a Való Világ, az Alekosz feleséget keres és a Csillag születik végeztével komoly muníciót veszített a versenyben a piacvezető, ennek köszönhető a rivális felzárkózása.

A múlt heti nézettségi adatokból az látszik, hogy a hétköznap estéket továbbra is az RTL Klub uralja a Barátok köztnek köszönhetően, azonban a pünkösd hétfő miatt ezúttal eggyel kevesebb "hétköznap" volt. A hétfői ünnepet és a szombati, valamint a vasárnapi estét azonban "behúzta" a TV2, így élesedett a verseny a két nagy adó között a 24. héten. Érdekesség, hogy a Barátok közt előtt vetített Mentalista-ismétléseket rendre megverte az Aktív, és két napon pedig még a Jóban rosszban aktuális epizódjára is kitartott az előny, azonban amint Berényiék kerülnek képernyőre, a nézők egy emberként kapcsolnak át az RTL Klubra, és a hétköznapokon ki is tartanak a csatorna mellett elalvásig.

Az esti hírműsorok versenyében továbbra is a Tények áll nyerésre, bár pünkösd hétfőn, illetve vasárnap az RTL híradóját nézték többen a kereskedelmileg fontos célcsoportban. A híradó utáni sávban ötből öt estét elvitt az Aktív a Mentalista ismétléseivel szemben, utána azonban a Fókusz már felvette a versenyt a Jóban rosszban aktuális epizódjaival, egész héten kiélezett verseny volt a két műsor között. A Barátok közt aztán már tarolt szokás szerint, négyből négy estét hozott az RTL-nek a Tv2 szappanoperájával szemben. Az viszont szokatlan, hogy a teljes lakosság körében a toplista élén a Jóban rosszban két epizódja található.  

A 18-49-es korosztályban főműsoridőben továbbra is csak egy estét tudott megnyerni a TV2, akárcsak a 23. héten, azonban a többi napon sokkal kevésbé kapott ki az RTL-től, mint korábban, ezért a tavasszal még 14-15 százalékos különbség másfél százalékra csökkent. Így a TV2 átlagosan 23,6 százalékos, míg az RTL Klub 25,2 százalékos közönségarányt ért el főműsoridőben a fontos korosztályban. Ilyen kis különbség utoljára tavaly augusztusban volt a két vezető csatorna között. A kisebb csatornák közül 3,9 százalékról 3,4 százalékra csökkent az MTV átlagos közönségaránya a múlt héten, míg a Viasat3 és a Cool javítani tudott. A közszolgálati csatorna számára a szombat este volt a legjobb, akkor 4,7 százalékos közönségarányt sikerült elérnie.

A hétköznapokat nem számítva még szorosabb volt a verseny az RTL Klub és a TV2 között, hiszen a pünkösd hétfőt meg is nyerte a TV2. Akkor a Madagaszkár és a Cserebere szerencse című film is meg tudta verni az RTL-en futó Arn, a templomos lovag című kétrészes opuszt közönségarányban. Szombat-vasárnap aztán ismét kiderült, hogy a Barátok közt nélkül nehezen megy az RTL szekere, szombaton a Beverly Hills-i zsaru második része verte az Apád-anyád idejöjjön című vígjátékot, míg vasárnap némileg meglepő volt, hogy a Titkok könyvára második része elég simán lenyomta Harry Pottert, a varázslóinas kalandjaira csak akkor kapcsoltak át, amikor véget ért a film a TV2-n.

A fentiek alapján az látszik, hogy ha a Barátok közt is elmegy nyári szünetre, akkor könnyen előfordulhat, hogy a TV2 átmenetileg ismét átveszi a vezetést, amire szintén tavaly nyáron volt utoljára példa. Kérdés persze, hogy ők mivel készülnek a nyárra, pihentetik-e például a Jóban rosszbant is, hogy ősszel újult erővel próbálja meg felvenni a harcot a Berényi-klánnal.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!