Az olyan nagy áruházláncok mint a Tesco, a Metro és a Wal-Mart jelenleg nem léphetnek be az indiai kiskereskedelmi piacra, de a nagykereskedelemben részt vehetnek.
Amit Mitra indiai főtitkár a Reuters hírügynökséggel közölte, hogy a nagykereskedelmi piac megcélzásával a Tesco megjelenhet az országban, még mielőtt teljesen megnyitnák a határokat a külföldi áruházláncok előtt. Figyelmeztette a Tescót, hogy német riválisa, a Metro már jelen van Indiában, míg az egyesült királyságbeli cég egyelőre nem élt ezzel a lehetőséggel. A főtitkár ezeket az állításokat egy brit-indiai befektetési konferencián fogalmazta meg Londonban.
"A Tescónak is be kellene lépnie arra a piacra, ahol a Metro már megvetette a lábát. Így amikor a teljes indiai kiskereskedelmi piac megnyílik a külföldi vállalatok előtt, nagy hajrát tudnának kivágni" - tette hozzá.
Az indiai gazdaságra továbbra is az erőteljes növekedés lesz jellemző; a kiskereskedelmi piac éves forgalma jelenleg 300 milliárd dollárt tesz ki, míg az előrejelzések szerint ez 427 milliárdra növekszik 2010-re, illetve 637 milliárd dollárra 2015-re.