A két cég közölte, hogy aláírtak egy megállapodást, miszerint közösen keresik az üzleti lehetőségeket Indiában - közli a BBC News. A Bharti vezérigazgatója, Sunil Mittal jelezte, hogy a két cég tervei szerint néhány száz áruházat nyit majd Indiában Wal Mart márkanév alatt.
A Wal Marttal azután kötött üzletet az indiai cég, miután befejezte a Tescóval a tárgyalásokat. A brit áruházlánc azt remélte, hogy hasonló üzletet köthet a Bhartival, de a tárgyalások megegyezés nélkül értek véget a múlt héten. Az indiai társaság a hírek szerint a francia Carrefourral és a német Metróval is megbeszéléseket folytatott.
A Bhartival való közös vállalkozással a Wal-Mart megvetheti a lábát az indiai kiskereskedelmi piacon, amelynek értéke elemzők szerint megduplázódik 2015-re, 637 milliárd dollárra.
A külföldi áruházláncok - mint a Tesco és a Wal-Mart - a törvények szerint nem jelenhetnek meg az indiai kiskereskedelmi piacon. Ugyanakkor Mittal elmondása szerint a Wal-Marttal kötött üzlet megfelel a hatályos szabályoknak, mivel az amerikai szupermarket beszállítóként vesz részt abban, míg a Bharti vezeti majd az áruházakat.
A Bharti egy jól ismert márka Indiában; a cég mobiltelefonos szolgáltatásokat kínál több mint 24 millió felhasználónak.