2p

A Wal-Mart amerikai áruházlánc kész belépni az indiai kiskereskedelmi piacra, miután bejelentették, hogy megállapodást kötöttek az indiai Bharti Enterprises-szal.

Smiley, a Wal-Mart jelképe

A két cég közölte, hogy aláírtak egy megállapodást, miszerint közösen keresik az üzleti lehetőségeket Indiában - közli a BBC News. A Bharti vezérigazgatója, Sunil Mittal jelezte, hogy a két cég tervei szerint néhány száz áruházat nyit majd Indiában Wal Mart márkanév alatt.

A Wal Marttal azután kötött üzletet az indiai cég, miután befejezte a Tescóval a tárgyalásokat. A brit áruházlánc azt remélte, hogy hasonló üzletet köthet a Bhartival, de a tárgyalások megegyezés nélkül értek véget a múlt héten. Az indiai társaság a hírek szerint a francia Carrefourral és a német Metróval is megbeszéléseket folytatott.

A Bhartival való közös vállalkozással a Wal-Mart megvetheti a lábát az indiai kiskereskedelmi piacon, amelynek értéke elemzők szerint megduplázódik 2015-re, 637 milliárd dollárra.

A külföldi áruházláncok - mint a Tesco és a Wal-Mart - a törvények szerint nem jelenhetnek meg az indiai kiskereskedelmi piacon. Ugyanakkor Mittal elmondása szerint a Wal-Marttal kötött üzlet megfelel a hatályos szabályoknak, mivel az amerikai szupermarket beszállítóként vesz részt abban, míg a Bharti vezeti majd az áruházakat.

A Bharti egy jól ismert márka Indiában; a cég mobiltelefonos szolgáltatásokat kínál több mint 24 millió felhasználónak.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!