1p

Két nagy indiai autóipari csoport érdeklődik a Ford két prémium márkája, a Jaguar és a Land Rover megvásárlása iránt. Indiai lapértesülések szerint a Tata Motors és a Mahindrahabe traktor-és haszongépjármű-gyártó megkezdte az egyeztetést a jelenlegi tulajdonossal.

A Ford a Jaguart 1989-ben vette meg, a Land Rover 2000-ben került hozzá a BMW-től. A két márka - amelyek előállításában 20 ezren vesznek részt - nem sok sikert hozott az amerikai autóipari csoportnak.

A Ford szeretné eredményesebbé tenni európai érdekeltségeit, egyre nagyobb szerepet tulajdonítana nekik, tekintettel arra, hogy a nagy amerikai részleg okozza elsősorban a vállalat irdatlanul magas, tavaly 12,6 milliárd dolláros veszteségét. 2009-ig nem is vár pozitív eredményt a tengeren túlról.

Tavaly az európai érdekeltség egyik része, a Ford Europe 455 millió dollár adó előtti eredményt produkált. A másik résznek, a luxusmárkákat felölelő PAG-nak viszont az adók nélkül 344 millió dollárnyi vesztesége volt. Ebben a vállalkozásban nem termelt profitot sem a Jaguar, sem a Land Rover.

A két márka együttes értékét másfél milliárd dollárra teszik a szakértők.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!