A Ford a Jaguart 1989-ben vette meg, a Land Rover 2000-ben került hozzá a BMW-től. A két márka - amelyek előállításában 20 ezren vesznek részt - nem sok sikert hozott az amerikai autóipari csoportnak.
A Ford szeretné eredményesebbé tenni európai érdekeltségeit, egyre nagyobb szerepet tulajdonítana nekik, tekintettel arra, hogy a nagy amerikai részleg okozza elsősorban a vállalat irdatlanul magas, tavaly 12,6 milliárd dolláros veszteségét. 2009-ig nem is vár pozitív eredményt a tengeren túlról.
Tavaly az európai érdekeltség egyik része, a Ford Europe 455 millió dollár adó előtti eredményt produkált. A másik résznek, a luxusmárkákat felölelő PAG-nak viszont az adók nélkül 344 millió dollárnyi vesztesége volt. Ebben a vállalkozásban nem termelt profitot sem a Jaguar, sem a Land Rover.
A két márka együttes értékét másfél milliárd dollárra teszik a szakértők.