2005 decemberében nyitotta meg kapuit az AsiaCenterben az Indonéz Bemutatóterem azzal a céllal, hogy elősegítse a kölcsönös üzleti és kereskedelmi lehetőségek megismerését, valamint hozzájáruljon a befektetések és a turizmus fellendítéséhez is Magyarország és Indonézia között. 2006-ban az AsiaCenter is képviseleti irodát nyitott Jakartában, hogy közvetlenül is bemutathassa az általa kínált lehetőségeket az indonéz gyártóknak, nagykereskedőknek. A mostani rendezvényen negyven, Európában eddig ismeretlen indonéz cég mutatkozott be az AsiaCenterben.
"Az Indonéz Bemutatóterembe a most érkezett cégek bútorokat, lakásfelszerelési cikkeket és kiegészítőket, kozmetikai és wellness termékeket, valamint kézműipari remekeket hoztak. A mintegy ezerféle árucikk a minták alapján kelendő lesz a kelet-közép-európai piacokon" - mondta el Soós Eszter, az AsiaCenter üzletfejlesztési igazgatója.
"Az elmúlt három évben stagnáló kereskedelmi volumenben az indonéz kormány a 2007-es évre 20 százalékos növekedést vár a bútorok és kézműves termékek exportjában: ezt a növekedést a Közép-Kelet-Európában működő
kereskedelemfejlesztési szervezetektől remélik, amelyeknek zászlóshajója a budapesti AsiaCenter, mint regionális kereskedelmi központ" - erősítette meg a kezdeményezést Muchlis Sjahminan, a budapesti ITPC (Indonesian Trade Promotion Center) igazgatója.
Ma tartja kereskedőnapját is az AsiaCenter, amelyen a viszonteladók, kereskedők megtekinthetik a központ 450 bérlőjének tavaszi-nyári áruit is. A magyar kereskedelmi élet képviselői mellett ausztriai, cseh, szlovák, román és szerb üzletemberek érkeztek a programokra. A kereskedőnap második felében pedig az érdeklődők egy üzletember-találkozón vehetnek részt, ahol indonéz, mongol, kínai, vietnami, török, dán és magyar gyártókkal, nagykereskedőkkel tárgyalhatnak, és alakíthatnak ki közvetlen üzleti kapcsolatokat.